Batxillerat - Artístic, científic, tecnològic, humanístic i social a Barcelona
El batxillerat, es distribueix en dos cursos acadèmics i s’organitza de manera flexible en tres modalitats, amb matèries comunes, matèries de modalitat i matèries optatives. Les modalitats s’organitzen en relació amb els grans àmbits del saber i amb els ensenyaments que constitueixen l’educació superior, tant universitària com no universitària. Això permet, a més de la formació general de l’alumnat, una adequació a les seves característiques i interessos de formació, i una preparació especialitzada per seguir estudis posteriors o incorporar-se al món laboral.
En tot moment vetllem per la formació integral dels nostres alumnes, uns alumnes que han assolit les competències per a la vida i preparats per al futur.
- Modalitats Batxillerat Barcelona IPSI
- Formació acadèmica
- Formació humana
- Formació social i cultural
- Atenció a la diversitat
- A Batxillerat destaquem
Modalitats Batxillerat Barcelona IPSI
Batxillerat artístic
Batxillerat científic
Batxillerat tecnològic
Batxillerat humanístic
Batxillerat social
Formació acadèmica

Desenvolupar el potencial intel·lectual i la responsabilitat davant el treball acadèmic dels nostres alumnes, que possibiliten l’adquisició dels coneixements, les tècniques, els procediments i les competències per afrontar els estudis superiors.
Formació humana

Considerem que formar-se és molt més que adquirir coneixements. És enriquir-se com a persona. És desenvolupar la identitat personal, l’autoestima i el sentit crític. És formar-se per viure en societat. Així doncs vetllem perquè l’alumne progressi cap a fites educatives com ara l’autoestima, la confiança en un mateix, l’amor i el respecte a la pròpia vida, i consegüentment la cura de la salut pròpia i aliena, la tolerància, l’acceptació, l’ajuda mútua i la col·laboració
Per això, promovem l'adquisició de valors a partir de matèries i espais específics:
. Filosofia a 1r, espai idoni per a la reflexió, el coneixement i desenvolupament de la identitat personal, del sentit crític, de l’elaboració del discurs propi.
. Ciències per al món contemporani a 1r, des d'on els alumnes s'apropen als nous reptes i descobriments del món de la ciència des d'un punt de vista de reflexió i debat.
.Història del món contemporani a 1r, Història a 2n o Geografia a 2n, des d'on els alumnes s'apropen a la realitat històrica actual des d'un punt de vista de reflexió i debat
.A les matèries de la modalitat científico-tecnològica s’acosta els alumnes a la realitat universitària a través de la seva participació en tallers experimentals pràctics a les Facultats.
.A la matèria de Cultura audiovisual es realitzen treballs pràctics fora de l’aula, tot aprofitant la realitat del barri. A més, cada any es crea un equip de reporters integrat per alumnes voluntaris, que realitza fotos, videos i reportatges per al blog, Facebook i Twitter de l’Escola
.A Economia d’empresa , voluntaris de grans empreses realitzen activitats a l’aula dins del programa de la Fundació Junior Achievement i comparteixen experiències amb els alumnes.
. Hora tutorial a 1r i 2n, espai setmanal on es treballen les dinàmiques de grup, supervisades pel tutor.
. El consell d'etapa, espai de representació de tots els alumnes pensat per fomentar la participació i el compromís democràtic dins i fora de l'escola.
. Programa d’orientació personal, acadèmica i vocacional per tal que els nostres alumnes puguin prendre una decisió autònoma i responsable pel que fa a la tria d’estudis superiors.
. Projectes transversals sobre solidaritat social, cooperant amb el Casal d'Avis o amb les activitats de l'AMPA
. Pla d’acció tutorial, ja que totes les activitats de tutoria tenen per objectiu el desenvolupament i la maduració de l’alumne per tal de potenciar un millor creixement personal i una millor integració social.
Formació social i cultural

Promovem l’educació fora de l’aula, perquè reforça els aprenentatges adquirits.
Estem convençuts que la formació en l’àmbit sociocultural és per a l’alumne una experiència plaent i satisfactòria que estimula la convivència responsable i madura en un marc de participació, respecte, flexibilitat, solidaritat, compromís, interès i tolerància, alhora que li desvetlla la curiositat.
A batxillerat ho concretem a partir de les activitats següents:
. Celebrem les festes i les tradicions de la nostra cultura (la Mercè, la Castanyada, Nadal, Carnaval, Pasqua, Sant Jordi i la Festa Major de l’Escola ) i les festes populars amb gegants i timbalers propis, ball de bastons i sardanes.
. Fem sortides i activitats culturals de treball relacionades amb la música, l’art, la llengua i la literatura i el coneixement de la nostra i altres cultures; també fem activitats que promouen el respecte pel medi ambient.
. . Jornades culturals: tres dies on acostem els nostres alumnes a temes acadèmics, socials i culturals, d’índole internacional, d’altres que són de màxima actualitat o que interessen especialment els adolescents. Ho realitzem mitjançant conferències, debats, xerrades, concerts, tallers, sortides.
. . Jornades literàries: per Sant Jordi celebrem una festa al voltant de la literatura , amb la voluntat de difondre la cultura, a través de la realització d’activitats que enriqueixen i amplien el món literari i cultural. Ho fem mitjançant representacions teatrals preparades i protagonitzades pels alumnes, i conferències a càrrec d'escriptors reconeguts.
. Fem una sortida tutorial d’inici de curs. Es tracta d’una sortida d’un dia que té com a objectiu, a través d’activitats preparades, acollir els alumnes i que tinguin contacte amb el tutor/a en un marc distès.
. Fem tallers a la Universitat. Experiències en l'àmbit científic que permeten acostar els alumnes al món universitari.
. Organitzem concursos literaris de castellà i anglès, així com també, els Jocs Florals en català que ens permeten veure la vitalitat de la literatura escrita dels alumnes.
. Intercanvis internacionals. Els alumnes de 1r tenen la possibilitat d'acollir a casa, durant una setmana, alumnes de Suècia, i després ells mateixos anar a casa dels alumnes suecs, per tal de viure una altra realitat i practicar l'anglès.
. Ens presentem a concursos: Proves Cangur de matemàtiques i a les Olimpíades de biologia, física i química.
. Fem Viatge de final d'escolaritat a 2n. Com a comiat, a l'Escola organitzem cada any, amb la participació i col·laboració de tots els alumnes, un viatge amb dos objectius: el cultural i l'humà. Volem enfortir la relació de grup, la responsabilitat i el respecte a unes normes de convivència que considerem valors essencials en la formació integral.
Atenció a la diversitat
Defensem un model integrador que permeti a tots els alumnes progressar. Oferim a cada alumne la possibilitat d’experimentar que progressa, aprèn i desenvolupa al màxim les seves pròpies capacitats, i que els altres valoren el seu esforç i els seus progressos en l’aprenentatge. Fem una escola possible per a tothom, ja que cada alumne és diferent i no tots tenen els mateixos interessos i possibilitats. Segons les característiques de cada alumne, proporcionem els recursos i les estratègies pedagògiques adients.
Tutories individuals, tots els alumnes nous tenen, a més del tutor de grup, un tutor individual per tal de fer possible l’adaptació i la integració ràpida i satisfactòria en els tres àmbits educatius.
. Plans i estratègies de treball específics individualitzats
. Desdoblaments de grups
. Anglès en grups reduïts
. Segona llengua estrangera en grups reduïts
. Suport i seguiment individual tant en el vessant acadèmic com personal
. Seguiment tutorial continuat dels alumnes
. Servei d’Orientació Educativa propi.
A Batxillerat destaquem
- Llengua anglesa en grup partit
- Desdoblament de matèries de modalitat
- Teatre
- Jornades i sortides culturals
- Jornades literàries. Premis literaris (en anglès, català, castellà)
- Viatge cultural de final d’escolaritat
- Intercanvis culturals internacionals UE
- Tallers a la universitat
- Cooperació i orientació universitària