Eloi Gabriel Responsable d'informàtica
El mes passat en Marc Abad i l’Ignasi Pi-Sunyer, de Microgestió, amb qui mantenim una estreta col·laboració des que vam iniciar el projecte de tauletes digitals, ens van proposar fer una presentació per explicar la nostra experiència en el procés d’implantació de l’iPad a l’Escola: el Lighthouse. Les escoles convidades van ser: Regina Carmeli, institut l’Alzina, Monalco, Maristes Sants-Les Corts, Adela de Trenquelleon, Colegio Americano, Pàlcam i Sagrada Família.
Crec que cap dels que ens trobàvem aquell dia a la reunió amb Microgestió va trigar més de cinc segons a esvair la possibilitat de no acceptar la proposta. No va ser perquè ens avorríssim a la feina i busquéssim nous estímuls, no; vam voler acceptar la proposta perquè ara fa cinc anys, quan vam començar a estudiar els beneficis que podria significar la implantació de les tauletes, les escoles a qui vam demanar informació, ens van obrir les portes i ens van explicar amb absoluta transparència els entrebancs i les millores del que aleshores era encara un experiment.
Crec que compartir el coneixement és un benefici que no es pot menystenir, i no només per la nostra condició d’escola: el saber ha de ser com l’aigua que circula pels rius i no s’embassa a cap pantà.
Un projecte d’aquesta magnitud, que implica prop de 500 alumnes, els respectius pares, 50 professors, directors d’escola i d’etapa, equips d’informàtics, editorials i empreses d’infraestructura tecnològica, entre d’altres; que s’encara amb els recursos humans i econòmics d’una escola, no és una empresa fàcil. Aquesta és la primera evidència que descobrim quan ens repartim els temes de la xerrada: la fase prèvia, la implantació i la supervisió del projecte; i per a cada fase, el treball amb cada faceta.
Durant la xerrada vam tenir molt bon feedback. Algunes escoles estaven en un moment semblant al nostre, amb elles vam poder compartir experiències i anècdotes; d’altres tot just començaven el procés d’implantació i ens van comentar que algunes propostes els havien semblat molt interessants.
Durant la segona part del Lighthouse, el personal de les escoles convidades va poder entrar a les aules d’ESO. Alguns professors amb els seus alumnes tenien preparades dinàmiques on l’iPad era l’eina principal, d’altres només estaven avisats que podrien rebre la visita de persones d’altres escoles, i així va ser: els alumnes van respondre tot tipus de preguntes relacionades amb l’eina. La veritat és que un se sent molt satisfet quan veu els alumnes valorant en veu alta tan positivament i amb tan bon criteri aquest projecte.
La valoració de les persones implicades en l’esdeveniment va ser molt positiva: vam poder aportar experiència i noves idees que estalviaran més d’un maldecap a alguna escola.
Algunes escoles també van aprofitar per visitar les noves instal·lacions d’Educació Infantil, també vam gaudir dels pica-piques oferts per Microgestió i d’un dia ple de sol que ens va acompanyar tota l’estona. Al final, la valoració de les persones implicades en l’esdeveniment va ser molt positiva: vam poder aportar experiència i noves idees que probablement estalviaran més d’un maldecap a alguna escola, vam conèixer iniciatives semblants a la nostra que ens confirmen el bon camí d’aquest projecte que mai s’acaba i sempre evoluciona, els alumnes van poder expressar amb llibertat els seus pensaments sobre el projecte, van mostrar el seu treball i vam gaudir de la companyia de persones del món de l’escola amb valors i inquietuds comuns.
Podeu trobar més informació sobre aquest esdeveniment en la següent entrada al blog de microgestió:
http://microgestio.com/blog/content/lighthouse-amb-l-escola-ipsi/1100?lang=ca
L’experiència d’IPSI en el procés d’implantació de l’iPad a l’Escola serveix per iniciar altres escoles.
Deixa un comentari