
Comunicació oral: prova d’avaluació a 6è de Primària28/03/23
Durant el mes de març els alumnes de 6è fan la prova de competència oral a Catalunya. Les proves realitzades fins ara en l’àmbit lingüístic, i que es continuen fent al mes de maig, avaluen la comprensió oral, la comprensió lectora i l’expressió escrita. Faltava, per tant, poder mesurar el grau d’assoliment en l’expressió oral, tan important en la vida quotidiana

Connectar: tornar a sentir28/03/23
El procés de creació d’un llibre sobre el trastorn mental com a eina de recuperació: "Per mi ha estat tot un repte compartir la meva història sense amagar-me darrere de l'anonimat perquè he treballat per acceptar l'anorèxia i entendre que no ha estat culpa meva, perquè aquesta malaltia no depèn d'un únic factor".

FORUMEDUCA K12 2023: l’escola IPSI convidada a Jerez de la Frontera23/03/23
Periòdicament, assistim a trobades per copsar el nostre entorn educatiu, el més proper i el no tan proper. Creiem que compartir experiències entre escoles i experts és imprescindible per evolucionar. Aquest fòrum és un esdeveniment que aplega més de 40 escoles de reconegut prestigi del qual ens n'emportem bones idees i també esperem haver-ne aportat.

El patí català: un breu estudi23/03/23
L'embarcació d'aquells bojos catalans. Què el fa diferent de les altres embarcacions?, quina és la causa del seu naixement?, i de la seva evolució?

El record de Campaments15/03/23
Coneix l’experiència de CAMPAMENTS IPSI i les vivències al Pallars

Màrqueting de gènere, la realitat15/03/23
Sabem realment tot el que s’amaga darrera de la publicitat que consumim cada dia? El meu treball de recerca té com a objectiu l’estudi del màrqueting de gènere i com aquest influeix en la publicitat.

A l’escola pedalant!09/03/23
Aprendre a circular per la ciutat de manera segura i sostenible

Cel·lulosa bacteriana: un apòsit autodegradable i sensible al pH09/03/23
Apòsit de cel·lulosa bacteriana autodegradable sensible al pH, per curar ferides internes i externes com les hèrnies abdominals, en una sola operació.
Una solució per reduir les adherències i identificar l’estat immediat de les ferides.

La Vanessa i la Lourdes, com germanes, mestres d’infantil02/03/23
La Vanessa i la Lourdes es coneixen de fa més de vint anys, i es van conèixer a l’Escola. Ja podeu imaginar quantes coses han viscut juntes durant aquest temps, però sense dubte, aquest vincle que han creat les uneix per l’afinitat que tenen amb la seva vocació

14 respostes per entendre'ns02/03/23
De com un adolescent elaborà una proposta educativa per als pares de les properes generacions

Els instruments de corda a IPSI com a àrea curricular a Primària i ESO22/02/23
L’aprenentatge dels instruments de corda orquestral (violí, viola, violoncel i contrabaix) a la matèria de música. Donem veu als alumnes que actualment estan a l’ESO o Batxillerat i que han vist néixer i créixer aquesta iniciativa

Els salaris dels jugadors de futbol22/02/23
Molta gent mira malament el futbol com a professió amb la justificació que els salaris dels jugadors són milionaris

Hola ePèrgam, adéu Bibliodoc15/02/23
Noves prestacions a la bilioteca de l'Escola gràcies a la instal·lació d'un nou programa de gestió: l'ePèrgam

Quin és l’efecte de la música en el creixement de les plantes?15/02/23
Pot ser que el reggaeton afevoreixi més el creixement de les plantes que la música rock?

Francina Moll, professora de música08/02/23
la Francina Moll, actualment treballa com a professora de violí a l'ESO i des del tenis, fins al Fantasma de l'Òpera, passant per un internat a Regne Unit, ens explica amb generositat qui és i qui ha estat

La vellesa i la gent gran a la nostra societat08/02/23
Com i per què els valors i ideals socials invisibilitzen i estigmatitzen la vellesa i les persones grans, com nosaltres hi contribuïm i quines en són les conseqüències.

Espais d’aprenentatge a 6è de Primària02/02/23
La Piscina Sant Jordi, una instal·lació que es tanca temporalment i vuit finestres que s’obren…

Influència de la nutrició en el rendiment esportiu02/02/23
Dietes restrictives “miraculoses” que asseguren la pèrdua de greix corporal? En aquest article
s'estudia en concret, la influència de la nutrició en un context esportiu

Entrevista a Teresa Serrat i Marta Delgado24/01/23
Una entrevista propera, sincera i simpàtica amb dues mestres d'Infantil

CRISPR-Cas9 per a la cura de la fibrosi quística24/01/23
Anàlisi de funcionament de CRISPR-Cas9, el seu potencial i la seva coneixença

Federico García Lorca a ESO17/01/23
Lorca: vida, literatura y teatro. Una actividad rica en contenido y una dinámica estimulante para los alumnos de cuarto de ESO

El potencial hidroelèctric explotable a Catalunya17/01/23
Podem afegir més centrals hidroelèctriques a Catalunya? són una bona alternativa?

Economics in English ESO 4 MO11/01/23
This is the second year we are offering Economics in English as an optional subject in ESO 4

La dislèxia a les aules: detecció i tractament11/01/23
La dislèxia a l’aula i la formació dels mestres per la detecció precoç d’aquest trastorn de l’aprenentatge. L’alumne al centre de tot.

Bach i Händel: Nadal a càrrec de dos grans genis del seu temps!21/12/22
Nadal, igual que Setmana santa, és font inesgotable d’inspiració per a tota classe de compositors. Bach i Händel van excel·lir donant a la civilització, probablement, les dues millors obres de Nadal que mai s’hagin escrit!

Biaixos cognitius21/12/22
Coneixent els nostres errors en la presa de decisions:
Quan la nostra ment pren una drecera mental que ens indueix a cometre un error sistemàtic i predictible diem que estem davant d'un biaix cognitiu.

Padrins i fillols a Primària15/12/22
Fer de padrí als alumnes de 1r, és donar exemple, ser amics seus, gaudir amb ells, passar-ho bé i explicar-los de què va aquesta etapa que nosaltres estem acabant i ells començant

Història del bàsquet IPSI II (del 78 a l'actualitat)15/12/22
Sabieu que el 1989 l'Escola va perdre l'única pista de bàsquet que tenia? Aquest fet i d'altres els podreu llegir en aquesta segona i darrera entrega de l'història del bàsquet IPSI.

English in ESO 2: How to survive…30/11/22
The idea of this project was to make a digital poster expressing a difficult situation and giving a few tips, just in case you have to experience this awkward or difficult situation

Història del bàsquet a IPSI (I)30/11/22
Hi ha moltes coses que es desconeixen del club de bàsquet de l'Escola, la primera és que la seva història es remunta a l’any 1968

Un sopar de gala i de por23/11/22
Una castanyada ben original: Dansa, música, teatre i tot al voltant d'un sopar de gala

Natació artística sincronitzada a IPSI23/11/22
La natació artística sincronitzada contribueix a la millora de la coordinació de molts aspectes fisics i fisiològics, però també a més de disciplina esportiva, té un component artístic que la fan ser un esport molt complert

Una paleta de colors a la natura16/11/22
La natura pot oferir tot un ventall de pigments, suficients i de prou qualitat, per fabricar les pintures que calen per crear una obra d’art

Tenim un suec/a a casa!16/11/22
Per fi iniciem els intercanvis després de la pausa obligada. Com es van combinar les classes durant la visita? Com va ser la convivència amb les families que els van acollir? Quines activitats se'ls va preparar? Què han après catalans i suecs?

Oriol Mora, mestre de primària i percussionista09/11/22
Percussió a 4t de Primària?
Per què? L'Oriol ens ho explica

Eduard Mayné, alumne abans que professor09/11/22
Els alumnes d’ara són molt diferents dels alumnes de quan ell ho era?

Les arts visuals a l’Escola02/11/22
A Visual i plàstica aprenem a comunicar i construir un discurs propi

Música de tardor02/11/22
Malgrat que en parlar de tardor tothom pensa en Vivaldi, són diversos els compositors que han escrit música tardoral. Els voleu conèixer?

Olaide Adeoye, la recepció de Borrell 125/10/22
Qui és l'Olaide i què hi passa a la recepció de l'Escola? Si voleu aturar-vos un moment i treure-hi el nas amb aquest article, segur que us sorprendreu.

Robòtica, noves tecnologies a extraescolars25/10/22
Tecnologia al servei del treball en valors i de l’amistat entre diferents edats. A robòtica extraescolar els alumnes construeixen programes que connecten i interactuen amb artefactes inventats i construiïs per ells mateixos.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12