Jordi Miralles, professor de Matemàtiques d’ESO
l passat dia 16 de març es van celebrar les proves Cangur 2023 de matemàtica. Estudiants d’arreu del món van haver de resoldre 30 problemes o enigmes matemàtics en un temps predeterminat.
A Catalunya hi van participar 111.236 alumnes de 5è de primària fins a 2n de batxillerat o de cicle formatiu de grau superior provinents de 956 centers escolars.
Els enunciats de la prova es van preparar en una reunió internacional de Le Kangourou sans frontières, feta l’octubre de 2022, a Cervia, (una ciutat italiana de l’Emília-Romanya, província de Ravenna) en què Catalunya hi té representació nacional pròpia.
La prova es va començar a fer a Austràlia els anys 80 del segle passat i al cap de pocs anys va arribar a Europa. A Catalunya, la primera edició es va fer l’any 1.996 amb la participació de 1.313 alumnes.
Durant 75 minuts, els alumnes van haver de resoldre 30 problemes de dificultat creixent dividits en tres blocs.
L’objectiu de les proves Cangur és que l’alumnat hi participi i dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes que se li plantegen. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements.
Martí Sabadell (5è), Eva Urruela (5è), Lucía Infante (6è), Pol Llimós (5è). Clara Castelló (3r), Joan Malet (1r), Ana Palmero (1r), Bru Gomis (1r), Joan Casas (1r), Marc Guinart (2n) Roger Dotú (4t ESO), Nil Ruano (1r ESO), Nil Torras (1t BAT) Roger Gargallo (2n Btx)
Els resultats de l’Escola IPSI han estat cada any més excel·lents, després d’una edició, la de l’any passat, en la qual quatre alumnes de 6è d’educació primària de l’escola van quedar classificats en primer lloc de la seva categoria.
Dels 268 participants de l’Escola, 145 (el 54%) van classificar-se entre el millor 25% dels resultats; 54 (el 20%) dintre del millor 10%; 43 (el 16%) dintre del millor 5% i 11 (el 4%) dintre del millor 1% dels resultats.
A continuació es mostren els alumnes que rebran una menció especial per haver quedat dintre del millor 1%, la seva classificació dintre del total d’alumnes participants en la seva categoria i en quin tant per cent se situa aquesta classificació dintre dels millors resultats:

Pel que fa a 6è d’EP, 4t d’ESO i Batxillerat, els millors classificats han estat els següents tres alumnes:

En cada nivell s’atorgaran 15 premis per als concursants amb millors puntuacions, que rebran una invitació per a assistir amb persones acompanyants a un acte d’entrega de premis que se celebrarà el dia 23 de maig de 2023 al Palau de Congressos de la Fira de Barcelona. A aquest acte hi assistirà l’alumne de 1r d’ESO Nil Ruano Blázquez i l’alumna de 3r d’ESO Clara Castelló Santacruz. Tots dos han quedat classificats en onzè lloc de la seva categoria. En la del Nil hi van participar 24.070 alumnes i en la de la Clara 18.317.
Felicitem a tots els participants de l’escola a les Proves cangur 2023 pel seu interès per les matemàtiques i els encoratgem a continuar desenvolupant la seva competència matemàtica.
Ipsi ha fet sempre un bon paper a les proves Cangur, si vols llegir més, fes click aquí…!
Els alumnes d’IPSI obtenen uns molt bons resultats en les proves matemàtiques Cangur
Deixa un comentari