Maria Marin, mestra d'Educació primària
Aquesta setmana, a P4, a la sessió de psicomotricitat hem manipulat paper de seda per experimentar diferents possibilitats d’interacció amb el cos.
A través de la manipulació s’afavoreix el domini progressiu del control, de la coordinació visuomotora (coordinació ull-mà, ull-peu) i de les habilitats manipulatives necessàries per explorar diferents objectes.
Cada infant té un full de paper de seda i abans de començar es mostren diferents formes per manipular-lo. Apujar els braços, deixar-lo caure fins a terra mentre seguim amb la mirada tot el recorregut. Llençar-lo enlaire i agafar-lo abans que toqui a terra. Després d’una estona d’interacció, es proposa fer una bola, tot arrugant-lo i continuar amb la manipulació, tot i que ara, el material ha canviat i l’experiència també és diferent. La interacció és lliure i cada infant manipula el paper com vol. Per acabar la sessió hem muntat unes xarxes amb unes piques i unes cordes per passar-nos la bola de paper i jugar una estona en parelles.
La manipulació del paper de seda afavoreix l’habilitat de llançar i la de recepció. Llançar és una conducta motora que és la integració d’un conjunt de coordinacions que inclouen tacte-pressió, objecte-ull, ull-mà. Per tant, es pot considerar com la unió del camp visual i la motricitat del membre superior. I l’habilitat de recepció representa un dels gestos més difícils de dominar, ja que als elements particulars de coordinació se´ls afegeixen els factors espacials i temporals d’apreciació de distàncies.
Aquest material ha brindat un espai de joc on els infants han gaudit i ha estat molt bonic veure tots els papers volant per la classe barrejant-se amb les rialles dels xiquets i xiquetes.
Aquesta setmana, a P4, a la sessió de psicomotricitat hem manipulat paper de seda per experimentar diferents possibilitats d’interacció amb el cos.
Deixa un comentari