• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

ElFil logo

  • Inici
  • Seccions
    • Totes les publicacions
    • Articles
    • Entrevistes
    • Reportatges
    • Notícies
    • Heu escoltat mai …?
    • English Corner
    • TRs
      • TR 2526
      • TR 2425
      • TR 2324
      • TR 2223
      • TR 2122
      • TR 2021
      • TR 1920
      • TR 1819
      • TR 1718
      • TR 1617
    • Altres seccions
      • Bo de debò
      • Sant Jordi 2020
      • Passeu, passeu …
      • Vídeos
      • Fotos
  • Contacte
  • ESCOLA IPSI

03/02/2021

Paper de seda

Autoria: Maria Marin, mestra d'Educació primària

Aquesta setmana, a P4, a la sessió de psicomotricitat hem manipulat paper de seda per experimentar diferents possibilitats d’interacció amb el cos.

A través de la manipulació s’afavoreix el domini progressiu del control, de la coordinació visuomotora (coordinació ull-mà, ull-peu) i de les habilitats manipulatives necessàries per explorar diferents objectes.

  • Paper de seda_003 - 1
  • Paper de seda_006 - 3
  • Paper de seda_004 - 2
  • Paper de seda_007 - 4

Cada infant té un full de paper de seda i abans de començar es mostren diferents formes per manipular-lo. Apujar els braços, deixar-lo caure fins a terra mentre seguim amb la mirada tot el recorregut. Llençar-lo enlaire i agafar-lo abans que toqui a terra. Després d’una estona d’interacció, es proposa fer una bola, tot arrugant-lo i continuar amb la manipulació, tot i que ara, el material ha canviat i l’experiència també és diferent. La interacció és lliure i cada infant manipula el paper com vol. Per acabar la sessió hem muntat unes xarxes amb unes piques i unes cordes per passar-nos la bola de paper i jugar una estona en parelles. 

  • Paper de seda_011 - 2
  • Paper de seda_016 - 4
  • Paper de seda_014 - 3
  • Paper de seda_009 - 1

La manipulació del paper de seda afavoreix l’habilitat de llançar i la de recepció. Llançar és una conducta motora que és la integració d’un conjunt de coordinacions que inclouen tacte-pressió, objecte-ull, ull-mà. Per tant, es pot considerar com la unió del camp visual i la motricitat del membre superior. I l’habilitat de recepció representa un dels gestos més difícils de dominar, ja que als elements particulars de coordinació se´ls afegeixen els factors espacials i temporals d’apreciació de distàncies.

Aquest material ha brindat un espai de joc on els infants han gaudit i ha estat molt bonic veure tots els papers volant per la classe barrejant-se amb les rialles dels xiquets i xiquetes.

Arxivat com a: Darreres publicacions, Articles, General Etiquetat com a: ElFil, Escola, IPSI, motricitat, Infantil

Reader Interactions

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Barra lateral secundària

El temps a IPSI

Weather Underground PWS IBARCE35

Destacats

02/12/2025

Un any de bons resultats

Si haguéssim de resumir què fa possible aquests resultats, ho diríem clar: treball i esforç, tant dels docents com dels alumnes. Els resultats són la conseqüència, no l’objectiu

Llegir més

29/10/2025

IA a l’IPSI amb l’Observatori de IA de La Salle

La intel·ligència artificial és avui a l’abast de tothom, i a l’Escola creiem que ha arribat el moment de deixar de teoritzar i d’observar-la des de la distància per endinsar-nos-hi i experimentar-hi directament.

Llegir més

50 anys d’acampades portada

18/03/2025

50 anys d’acampades al Pirineu

Aquest curs celebrem la cinquantena edició dels campaments de l’IPSI! En Santi Valls, qui durant molts anys en va ser l’organitzador, ens explica l’essència d’aquesta experiència única.

Llegir més

Footer

Sobre ElFIL

Publicació d'informació general de l'escola IPSI. El juny de 1999 arrenca la revista de la nostra Escola, ElFil, per informar, comunicar i apropar Escola i famílies; d’aquí el seu nom.
A final de maig del 2016, ElFil continua, però ara en un format més accessible.

No perdis ElFil

Registra't per rebre les noves publicacions.

    ipsi© 2026