Eulàlia Homs, professora d’ESO i membre de la Colla Gegantera d’IPSI
Des de fa uns pocs anys, la Colla Gegantera de l’Escola ha augmentat dedicació i esforços per tal que els protagonistes d’aquesta història, en Borrell i la Provença (i els seus acompanyants, els Capgrossos que representen les estacions de l’any que estem a l’escola) surtin de la seva vitrina i es barregin amb els alumnes i les seves famílies. Amb el convenciment que és des del coneixement que arriba l’estimació, la Colla Gegantera pretén que tant alumnes com famílies coneguin de primera mà aquesta família gegantera que s’amaga dia rere dia a la vitrina de Borrell 1, que se’ls facin realment seus i que, finalment, sentin que són els SEUS gegants i els SEUS capgrossos.
Va ser, doncs, amb aquest objectiu que feia temps que ens rondava pel cap organitzar un matí geganter on tant alumnes com els seus pares, mares, avis, àvies, tiets, tietes i un llarg etcètera poguessin passar un matí plegats fent un seguit d’activitats al voltant de les nostres figures geganteres. Malgrat que no sabíem quina seria la rebuda per part de les famílies (mai ens hauríem imaginat que la rebuda seria tan i tan bona!), el projecte va anar agafant forma amb molta il·lusió a altes hores de la matinada, durant dinars escuets o caps de setmana plens d’activitat. Primer va caldre pensar les diferents activitats (construcció de tabals, capgrossos, pots de llapis, titelles, imants, punts de llibre o agulles de pit, per citar-ne algunes), després calia fer la previsió de material, a continuació anar a comprar i aconseguir tot el que ens calia.
Però amb això no n’hi havia prou! Vam estar recopilant material (i demanant ajuda a tothom!), reciclant i pintant llaunes, guardant tubs de paper higiènic com si fossin un tresor i un llarg etcètera. Després va venir provar totes i cada una de les activitats que volíem proposar i, és clar, organitzar tota la qüestió logística: demanar col·laboració als alumnes d’ESO i Batxillerat, retolar els espais que preteníem ocupar per tal de facilitar la lliure circulació per part de nens i pares, proposar a l’etapa de Batxillerat que organitzessin l’esmorzar (que va ser pro-viatge fi de curs), formar un grup de reporters i mooolt més!
… feia temps que ens rondava pel cap organitzar un matí geganter on tant alumnes com els seus pares, mares, avis, àvies, tiets, tietes i un llarg etcètera poguessin passar un matí plegats fent un seguit d’activitats al voltant de les nostres figures geganteres.
I finalment va arribar el gran dia! Els membres adults de la Colla, la Neus Barrera, la Mireia Layola, la Gemma Vernet i jo mateixa, l’Eulàlia Homs, ja estàvem esgotades de tant que havíem fet prèviament però la il·lusió ens aguantava de peu dret! Orgulloses de la feina feta i ben engalanades (vam aprofitar aquell gran dia per estrenar la roba oficial de la Colla Gegantera!), a les 10.30 h del dissabte 14 d’abril, ben puntuals, vam començar a donar la benvinguda a les famílies, que amb els seus fills i filles d’edats compreses entre els 2 i els 9 anys, arribaven disposats a passar una bona estona plegats. Tots i cadascun van anar passant pels diferents tallers, van poder gaudir d’un bon tall de pastís i van poder acompanyar amb els seus tabals i capgrossos els nostres, els SEUS, gegants que eren portats per alumnes d’ESO i Batxillerat tot ballant al so de la música que tocaven els alumnes d’ESO.
Per a nosaltres va ser un dia molt bonic. Vam acabar la jornada físicament molt cansades però emocionalment molt riques. Havíem aconseguit el nostre objectiu múltiple: treure els gegants i capgrossos de la vitrina, apropar-los als nens i famílies de l’Escola i el que encara ens semblava més màgic, aconseguir que un projecte que sortia de la il·lusió i el voluntariat aglutinés nens i nenes d’infantil i de primària, adolescents d’ESO i Batxillerat, famílies, mestres i professores. Què més es pot demanar!
L’Eulàlia Homs, membre de la Colla Gegantera d’IPSI, explica com va sorgir la idea d’organitzar un matí geganter a alumnes de P3 fins a 3r de Primària.
Deixa un comentari