Julià Sojo, tutor de EP-4A. Anna Torrens, Tutora de EP-4B. Miquel Gómez, Tutor de EP - 4C. Esther Serrano, Tutora de EP-4D
Aquest projecte es va iniciar a tercer, quan els alumnes del nivell van aprofundir en l’estudi de la flora i la fauna d’aquest entorn tan proper a la seva ciutat. A partir de conferències individuals fetes a l’aula, tots els alumnes van conèixer les principals característiques dels animals i les plantes dels dos hàbitats propis de la zona: el solell i l’obaga.
Aquest any, mitjançant el treball cooperatiu han estudiat el relleu a partir dels diferents tipus de mapes i la informació que ens proporcionen (llegenda, escala, corbes de nivell, punts cardinals…). A continuació, han realitzat la seva pròpia maqueta del parc natural que es troba a la serra de Collserola.
cada equip ha avaluat les maquetes i el treball del seus companys (coavaluació) i han reflexionat sobre el seu propi aprenentatge, grau d’implicació i esforç (autoavaluació).
El procés que han seguit per construir la maqueta ha estat el següent: han calcat les corbes de nivell amb paper vegetal i les ha traspassat al cartró amb paper carbó. Aleshores les han resseguit amb punxons i enganxat de manera que cada corba de nivell representés les diferents alçades. Després les han pintat amb colors diferents i n’han marcat els punts més elevats, així com també la torre de Collserola i el centre d’informació. La maqueta no hauria estat completa sense la llegenda que han fet i que aporta la informació necessària per poder interpretar-la correctament, el títol, els punts cardinals i l’escala. Finalment, han aplicat tot allò que han après elaborant un recorregut pel parc respectant l’escala i el grau de desnivell per tal que fos possible dur-la a terme a la realitat.
Un cop acabat tot aquest procés, cada equip ha avaluat les maquetes i el treball del seus companys (coavaluació) i han reflexionat sobre el seu propi aprenentatge, grau d’implicació i esforç (autoavaluació).
Les diferents maquetes s’han exposat per grups-classe, a la planta 1 de Borrell per tal que tots els alumnes de l’escola poguessin conèixer el seu treball.
Esperem que us agradi.
Els alumnes d’EP4 han basat el seu projecte interdisciplinari en l’estudi de la serra de Collserola a través dels mapes de relleu.
Deixa un comentari