• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

ElFil logo

  • Inici
  • Seccions
    • Totes les publicacions
    • Articles
    • Entrevistes
    • Reportatges
    • Notícies
    • Heu escoltat mai …?
    • English Corner
    • TRs
      • TR 2526
      • TR 2425
      • TR 2324
      • TR 2223
      • TR 2122
      • TR 2021
      • TR 1920
      • TR 1819
      • TR 1718
      • TR 1617
    • Altres seccions
      • Bo de debò
      • Sant Jordi 2020
      • Passeu, passeu …
      • Vídeos
      • Fotos
  • Contacte
  • ESCOLA IPSI

30/05/2023

La guitarra a IPSI

Autoria: Susana de la Fuente, professora de guitarra

Aprendre a tocar la guitarra a IPSI és una activitat musical destinada a grans i petits, tant si formen part de l’Escola com si no.

El primer contacte amb l’instrument (la guitarra ) és identificar les  seves parts i tenir una bona posició. Com amb qualsevol altre instrument, és molt important des d’un bon començament  adquirir una bona tècnica i posició corporal. Això ajudarà a no agafar mals hàbits, sigui a l’edat que  sigui.

És molt important estudiar amb un bon instrument que tingui una bona qualitat de so. Hi ha guitarres de diferents mides que s’adapten a l’edat i complexió corporal de l’alumne. En el moment de comprar l’instrument sempre aconsello i, si cal, acompanyo l’alumne per tal d’obtenir la guitarra  més adequada.

A la primera classe s’aconsegueix tocar un duet amb mi, moment molt motivador per a seguir endavant. També els més petits descobreixen amb un conte els efectes sonors que es poden fer amb una guitarra (trons, pluja, tambors…). 

Aprenen amb material divers (llibres i arranjaments propis) sempre apropiat a l’edat, al gust i al nivell de l’alumne. Al mateix temps es treballa el llenguatge musical necessari per a  cada partitura. 

A partir del segon curs, qui vulgui presentar-se als exàmens de la Royal ABRSM té l’opció de fer-ho, poden arribar fins i tot a obtenir diferents titulacions (Diplomatura o Llicenciatura). Per aconseguir-ho és necessari superar uns cursos de guitarra, de teoria musical, harmonia…

La guitarra a IPSI 02

En el moment que ja saben tocar unes quantes notes i tenen una certa agilitat, poden formar part de l’orquestra de guitarres i també de la de l’Escola. És una experiència molt gratificant i engrescadora, ja que grans i petits formen part del mateix conjunt i això els encanta, arribem a convertir-nos en una petita família guitarrística.

Des de fa més de 15 anys, formem part de La Guitarrada. Consisteix en una trobada de  cap de setmana amb altres escoles i conservatoris de Catalunya. L’objectiu d’aquesta trobada és aprendre a treballar i conviure en grup. Durant el cap de setmana es fan assajos intensius combinats amb descansos i activitats de lleure dirigides per monitors, en les quals també participo, enfortint així els vincles entre nosaltres. Les famílies poden gaudir del resultat final en un Concert, que es realitza el diumenge següent. Aquest dia s’aprofita  per rifar un ukelele i una guitarra elèctrica o acústica. 

La guitarra a IPSI guitarrada final

Al llarg de la meva vida professional he trobat:
– Alumnes que han començat amb 6 anys i han arribat a ser mestres de guitarra.
– Alumnes que han creat grups de música moderna i estan en actiu.
– Alumnes que són intèrprets de música clàssica i s’hi dediquen professionalment.
– Alumnes que senzillament gaudeixen de la música tocant la guitarra.
–  Alumnes que per circumstàncies personals ho deixen una temporada, però al cap d’un temps tornen i segueixen gaudint de les classes fins quan ells decideixen.
– Alumnes que són pares de l’Escola.
– Alumnes adults externs a l’Escola.

En els següents vídeos podeu veure el progrés d’un noi extern (Joan Bonet) que fa classes a l’IPSI. Va començar amb 6 anys i ara en té 18. Enguany s’examina de 8è curs de guitarra. Ha participat en diversos concerts de l’Escola de Música, en diverses Guitarrades i té intenció de continuar formant-se com a guitarrista.

Us animo a  provar-ho!


Arxivat com a: Darreres publicacions, Articles Etiquetat com a: aprenentatge, aprenentatge musical, ensenyament musical, Escola, extraescolars, guitarra, instruments, IPSI, Música

Reader Interactions

Comentaris

  1. Núria Cuenca León ha dit

    30/05/2023 a les 10:24

    Bon dia,

    On es pot trobar més informació en relació a les classes de guitarra (horaris, preus etc…) ?

    Gràcies

    Respon
  2. Eloi Gabriel ha dit

    30/05/2023 a les 12:04

    Bon dia i gràcies per l’interès,
    en aquest mail: susana.delafuente@ipsi.cat, us donaran tota la informació que necessiteu. Normalment són hores convingudes entre professor i alumne, per tant els horaris són variables. En el butlletí d’activitats extraescolars de l’Escola també trobareu més informació relacionada: https://drive.google.com/drive/folders/1PgnVbyDtoNy8hLBWAoB8fE5553iGrFlg?usp=share_link

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Barra lateral secundària

El temps a IPSI

Weather Underground PWS IBARCE35

Destacats

02/12/2025

Un any de bons resultats

Si haguéssim de resumir què fa possible aquests resultats, ho diríem clar: treball i esforç, tant dels docents com dels alumnes. Els resultats són la conseqüència, no l’objectiu

Llegir més

29/10/2025

IA a l’IPSI amb l’Observatori de IA de La Salle

La intel·ligència artificial és avui a l’abast de tothom, i a l’Escola creiem que ha arribat el moment de deixar de teoritzar i d’observar-la des de la distància per endinsar-nos-hi i experimentar-hi directament.

Llegir més

50 anys d’acampades portada

18/03/2025

50 anys d’acampades al Pirineu

Aquest curs celebrem la cinquantena edició dels campaments de l’IPSI! En Santi Valls, qui durant molts anys en va ser l’organitzador, ens explica l’essència d’aquesta experiència única.

Llegir més

Footer

Sobre ElFIL

Publicació d'informació general de l'escola IPSI. El juny de 1999 arrenca la revista de la nostra Escola, ElFil, per informar, comunicar i apropar Escola i famílies; d’aquí el seu nom.
A final de maig del 2016, ElFil continua, però ara en un format més accessible.

No perdis ElFil

Registra't per rebre les noves publicacions.

    ipsi© 2026