Sandra Terés, mestra i tutora de P4
El projecte de P4 gegants IPSI arrenca amb la celebració de la Festa Major de la Mercè i el Cercavila dels gegants i capgrossos. Partint del gran interès que ens van mostrar els alumnes per aquest tema els vam plantejar una pregunta. Aquesta ha dirigit tot el projecte: Com es construeix un gegant?
De seguida es van adonar que sabien moltes coses però que també tenien molts dubtes. Aleshores van fer un llistat de tot allò que volien saber. Van sortir preguntes com “Els gegants tenen les mateixes parts del cos que les persones?”, “Si sempre miren recte, què passa si hi ha una corba?”, “Com es carrega un gegant?”.

Gegants IPSI: els alumnes de P5 observen com està construït
Després van votar per veure quines preguntes els semblaven més interessants i van decidir en quin ordre les resoldrien. Els alumnes han investigat a casa amb la col·laboració de les famílies. També han cercat informació en llibres i a la xarxa. Fins i tot han fet la visita a la Casa dels Entremesos. Algunes preguntes les han respost amb facilitat, en d’altres han necessitat més temps de recerca. Fent aquest treball s’han adonat que a poc a poc, podien resoldre els dubtes plantejats inicialment.
A mesura que acabem de resoldre les preguntes avança la construcció del gegant. l’Eulàlia Homs i en Joan Masanas, professors d’ESO i 4 alumnes voluntaris als quals volem agrair l’entusiasme i dedicació, ens han ajudat molt. Ells han construït l’estructura i el cap del gegant. També hem tingut l’oportunitat d’escoltar les explicacions de l’Ona Enders, alumna de P5 i experta en gegants.
Queden els últims detalls per acabar la construcció i el projecte: triar si serà un gegant o una geganta i quin tipus d’emoció expressarà.
Amb aquesta metodologia de treball els alumnes prenen decisions compartides i aprenen continguts respectant els diferents ritmes de treball a l’aula. Tot això permet l’atenció a la diversitat. Dins l’aula hem pogut veure i viure com tot això ha estat sempre present al ser els mateixos alumnes qui, guiats per nosaltres, orientaven el projecte. S’ha creat una comunitat de recerca dins l’aula que s’ha hagut de coordinar per repartir-se diferents tasques. Hem aconseguint un aprenentatge vivencial i significatiu.
“Els gegants tenen les mateixes parts del cos que les persones?” Què en surt de la col·laboració entre els alumnes d’infantil i els de 4t d’ESO quan comparteixen un projecte de treball.
Deixa un comentari