Quim Ensesa, Roger Dotú, Sara Grande, Oriol Huete i Mar Riera, alumnes de 3r d’ESO
Aquest curs, els alumnes de 3r d’ESO hem començat l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica i ens expressem fent dos murals combinant formes geomètriques bàsiques (circumferències, triangles, rectangles…) i tipografia.
Havíem de representar els conceptes Diferent i Integració amb aquestes formes i les lletres de la pròpia paraula, integrant-les en la imatge per transmetre el significat de la paraula. Sobretot havíem de ser el més originals possibles i jugar també amb les lletres.
El resultat ha sigut sorprenent, com hem pogut representar aquestes paraules abstractes amb només formes simples.
Per fer aquest treball disposàvem de cartolines negres per fer les figures, estampació amb tinta vermella per fer les paraules i d’una cartolina blanca pel fons. Teníem dues sessions de dues hores cada una per poder acabar el treball que feiem amb grups de quatre que havíem fet nosaltres mateixos. Com érem uns grups prou grans ens podíem repartir les feines. Mentre uns retallaven, els altres enganxaven, i uns altres feien les paraules. D’aquesta manera tots fèiem alguna cosa sense que hi hagués ningú que es quedés sense fer res.
Tot i que el material, el concepte, les idees, el temps i les condicions eren igual per a tots, han sortit treballs ben diferents i originals amb diversos dissenys, idees, formes…
Hem après a representar i ordenar diferents formes de manera que ara ja podem expressar un concepte.
Hem fet un recull de les nostres creacions que esperem que us agradin. Aquí en teniu un exemple:
Aquest curs, els alumnes de 3r d’ESO hem començat l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica fent dos murals combinant formes geomètriques bàsiques (circumferències, triangles, rectangles…) i tipografia.
Havíem de representar els conceptes Diferent i Integració amb aquestes formes i les lletres de la pròpia paraula, integrant-les en la imatge per transmetre el significat de la paraula. Sobretot havíem de ser el més originals possible i jugar també amb les lletres.
El resultat ha estat sorprenent, com hem pogut representar aquestes paraules abstractes amb només formes simples.
Per fer aquest treball disposàvem de cartolines negres per fer les figures, estampació amb tinta vermella per fer les paraules i d’una cartolina blanca pel fons. Teníem dues sessions de dues hores cada una per poder acabar el treball que fèiem en grups de quatre que havíem organitzat nosaltres mateixos. Com que érem uns grups prou grans ens podíem repartir les feines. Mentre uns retallaven, els altres enganxaven, i uns altres feien les paraules. D’aquesta manera tots fèiem alguna cosa i no hi havia ningú que es quedés sense fer res.
Tot i que el material, el concepte, les idees, el temps i les condicions eren iguals per a tots, han sortit treballs ben diferents i originals amb diversos dissenys, idees, formes…
Hem après a representar i ordenar diferents formes de manera que ara ja podem expressar un concepte.
Hem fet un recull de les nostres creacions que esperem que us agradin. Aquí en teniu un exemple:
Hem fet un recull de les nostres creacions que esperem que us agradin. Aquí en teniu un exemple:
Vols llegir més sobre expressió visual al’Escola? Fes clic aquí!
Els alumnes de 3r d’ESO de la matèria d’Educació Visual i Plàstica han explorat diferents composicions per tal d’expressar dos conceptes abstractes amb formes bàsiques i tipografia. Han vist, també, com d’important és la manera d’organitzar els elements d’una imatge.
Deixa un comentari