Sandra Terés, mestra de P4
Durant el mes d’octubre els alumnes de P4 han anat coneixent el traç de les línies ondulades, trencades, ponts, castells i espirals. En sessions de codocència, la tutora i la mestra de música han fet un treball relacionant els traços amb la música i el moviment. Primer els han experimentat amb el cos i després han representat el moviment que fa la línia del traç amb materials. Per exemple, han fet la línia ondulada amb mocadors, la trencada picant amb les claus, el pont fent saltar les granotes de joguina i, l’espiral amb cintes de colors… i així han anat incorporant i entenent el moviment que representaven amb el gest al ritme de la música.
És interessant que l’alumne prengui consciència dels moviments que ha de realitzar i de la direcció del traç abans de començar a escriure.
L’alumne durant l’etapa d’educació infantil va madurant progressivament en la coordinació mà-ull, es va definint lateralment i va desenvolupant la funció simbòlica de l’escriptura.
Que l’alumne pugui fer aquest procés vivencial del moviment i el recorregut de la línia és absolutament necessari abans de demanar-li que faci el traç sobre el paper.
Que l’alumne pugui fer aquest procés vivencial del moviment i el recorregut de la línia és absolutament necessari abans de demanar-li que faci el traç sobre el paper. Pera automatitzar els traços i adquirir una certa velocitat cal entrenament i pràctica.
Els alumnes han de poder viure l’aprenentatge de l’escriptura realitzant activitats que els siguin útils per comunicar-se, i alhora s’han d’esforçar a fer bona lletra perquè el que escriuen sigui entenedor, la qual cosa requereix un entrenament de l’habilitat motriu.
Hi ha alumnes que no acaben de fer la grafia correctament perquè hi ha traços que queden desconnectats, perquè creen els seus propis dissenys gràfics, perquè inverteixen o giren la lletra, etc. Són errors gràfics que poden quedar-se fixats, i costa molt rectificar-los si no s’esmenen en el moment de l’aprenentatge.
Durant el mes d’octubre els alumnes de P4 han anat coneixent el traç de les línies ondulades, trencades, ponts, castells i espirals.
Deixa un comentari