Mariola López, Vanessa Magarzo, Marisa Martorell i Marta Pérez, tutores de 1r de Primària.
Aquest any vam encomanar als alumnes de 1r de primària una tasca especial a fer durant les vacances de Setmana Santa. Es tractava de guardar en una capsa blanca tot allò que els pogués evocar un record o els identifiqués d’alguna manera amb les seves aficions. No calia que hi hagués més de quatre o cinc coses però havien de ser representatives dels anys viscuts. En definitiva una autèntica Càpsula del Temps que va ser el tret de sortida del nostre projecte interdisciplinari centrat en el moviment artístic del Pop Art.
El taller al MACBA, el treball en gran grup, petit grup i individual, l’espontaneïtat i l’admiració per les arts han estat recursos bàsics per apropar l’art a l’escola i entendre millor la importància del llenguatge plàstic com a mitjà de comunicació.
Un cop centrats en els seus orígens comença l’aventura de conèixer els autors més representatius. Observar i trobar els punts en comú de l’estil trencador d’un corrent desconegut per ells. Així hem conegut l’obra i peculiaritats d’artistes com Andy Warhol, Romero Britto, Keith Haring i Roy Lichtenstein.
Durant aquest recorregut han tingut cabuda activitats amb perfils molt diferents, des de la serigrafia al treball amb materials no perdurables com el guix, passant per la transformació en escultura d’una figura plana o bé el tastet del boom gastronòmic del moment; la sopa Campbell. La tècnica d’en Roy Lichtenstein i les seves reconegudes bafarades ens van inspirar a l’hora d’elaborar el llibre de Sant Jordi, exemplar únic que perdurarà en el temps.
El taller al museu MACBA, el treball en gran grup, petit grup i individual, la seva espontaneïtat i la natural admiració per les arts han estat recursos bàsics per apropar l’art a l’escola i entendre millor la importància del llenguatge plàstic com a mitjà de comunicació. Tot aquest procés ha anat de la mà dels Beatles, especialment de la cançó Yellow Submarine.
Com a cloenda cada nen ha recopilat tot el material elaborat en una carpeta monogràfica. Aquesta carpeta ha arribat a casa amb l’objectiu de compartir amb les famílies l’experiència viscuda durant dues setmanes, així com la sensibilització davant els corrents artístics.
Coneixement i sensibilització del moviment artístic Pop Art
Deixa un comentari