Amaranta Reñé i Marina Salcedo, mestres d’anglès a Primària
Des del Departament d’Anglès, volem compartir amb tots vosaltres un conjunt de pràctiques enriquidores que hem realitzat al llarg d’aquest últim curs amb els alumnes de 6è de primària: Corners, Role-Plays i Penfriends!
English Corners (Racons lingüístics)
Al llarg d’aquest últim curs, els alumnes de sisè de primària han dut a terme diverses pràctiques en relació a l’aprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera. Per tal de treballar la gramàtica d’una manera més amena i cooperativa, s’han introduït els Racons Lingüístics (“English Corners”). Agrupats en grups heterogenis de quatre o cinc, els alumnes de sisè han participat en breus activitats o jocs acompanyats de material manipulable. Aquesta metodologia els ha permès identificar i comprendre més fàcilment diverses estructures gramaticals (verbs irregulars o formulació de preguntes en passat) i identificar, relacionar i aplicar el vocabulari treballat.
La metodologia dels Racons promou l’autonomia i el treball cooperatiu, i aporta a l’aula dinamisme i diversitat, en presentar-se un contingut en diversos formats. Alhora, ofereix als alumnes l’oportunitat de comprendre els continguts d’una manera més vivencial i significativa.
“Penfriends from Brighton”
… els ha permès posar en pràctica estructures gramaticals una situació comunicativa real amb nens i nenes de la seva mateixa edat.
Tal com van fer l’any passat, a les classes d’anglès, els alumnes de sisè de primària han mantingut contacte mitjançant cartes amb una escola de Brighton, al sud d’Anglaterra. Durant aquesta activitat, els alumnes han desenvolupat la competència escrita (writing) d’una manera contextualitzada. Els ha permès posar en pràctica estructures gramaticals treballades prèviament a classe en una situació comunicativa real amb nens i nenes de la seva mateixa edat. A més a més, aquest projecte ha promogut la comparació d’aspectes lingüístics entre ambdues llengües: castellà i anglès. Com a activitat final, s’ha mantingut una videoconferència amb ells per promoure també la competència oral (speaking).
Aquest projecte ha estat possible gràcies a la col·laboració de totes les mestres del Departament d’Anglès i en especial de la mestra Catherine Wright i la seva germana.
“Role-plays”
Un altre exemple per utilitzar la llengua anglesa en contextos reals són els “Role-Plays”. Durant aquesta activitat, els nens preparen un diàleg que podrien utilitzar en un context quotidià com podria ser comprant en una botiga de roba o demanant menjar en un restaurant. En grups d’aproximadament quatre persones, construeixen el diàleg i preparen l’escena que representaran posteriorment davant dels seus companys. És una activitat motivadora que els permet posar en pràctica un llenguatge real i utilitzat freqüentment en la vida diària.
Des del Departament d’Anglès, volem compartir amb tots vosaltres un conjunt de pràctiques enriquidores que hem realitzat al llarg d’aquest últim curs amb els alumnes de 6è de primària.
Josep says
Hola!
Em podrieu donar més informació com treballeu l’anglès a l’escola? Estic amb una escola que han tret els llibres i no tenen res programat. Estic una mica amoïnat.
Eloi Gabriel says
Bon dia,
El director de l’Escola d’idiomes us contactarà en breu.
Salut!