• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

ElFil logo

  • Inici
  • Seccions
    • Totes les publicacions
    • Articles
    • Entrevistes
    • Reportatges
    • Notícies
    • Heu escoltat mai …?
    • English Corner
    • TRs
      • TR 2526
      • TR 2425
      • TR 2324
      • TR 2223
      • TR 2122
      • TR 2021
      • TR 1920
      • TR 1819
      • TR 1718
      • TR 1617
    • Altres seccions
      • Bo de debò
      • Sant Jordi 2020
      • Passeu, passeu …
      • Vídeos
      • Fotos
  • Contacte
  • ESCOLA IPSI

02/05/2019

La família de la Corda a P3

Autoria: Laura Nogueras, mestra de música a Primària

Els alumnes de P3 estan treballant en un projecte de la família, aquests dies tenen les parets de les classes plenes de fotos dels seus éssers més estimats. De famílies n’hi ha de molts tipus, i a la planta 4 de Borrell 1, en tenim una de molt especial: la dels instruments de corda!

La Laura Parra, mestra de música d’infantil, ens va proposar anar a les quatre classes de P3 i ensenyar els violins, violes, violoncels i contrabaix i tocar alguna peça als més petits de l’escola. Per poder-ho preparar, vam decidir que fossin els alumnes de 5è i 6è els que poguessin realitzar aquest “mini concert”, ja que ells ja tenen un bon nivell per poder tocar cançons conegudes i el bagatge suficient per fer breus explicacions de la família de la corda.

La família de la Corda a P3 06

El dia de la nostra visita a les classes de P3 va arribar i fou, tal com esperàvem: un èxit. Els petits estaven del tot sorpresos, no gossaven dir res, esperaven expectants asseguts a terra què passaria amb aquells instruments que començaven a desfilar per la seva aula. D’altra banda, els més grans els miraven i el que més se sentia era: “que bufons!”.

Els petits estaven del tot sorpresos, no gossaven dir res, esperaven expectants asseguts a terra què passaria amb aquells instruments que començaven a desfilar per la seva aula.

El petit concert va començar amb una breu peça que es van inventar uns alumnes de 6è, tocada amb pizzicatos i alhora cantada. La cançó feia així: “Hola nens de P3, venim a tocar amb els instruments unes cançons que hem après: el contrabaix (solo contrabaix), el violoncel (solo violoncel), la viola (solo viola) i el violí (solo violí)”. D’aquesta manera, a part de fer una rebuda més especial, ja quedaven presentats cadascun dels instruments de la família de la corda i la seva sonoritat.  

La trobada va continuar amb dues cançons infantils: Zum zum zum i Mireu els meus ànecs, i per acabar amb On the railroad, una cançó que anava acompanyada d’un àudio. Els alumnes més grans els explicaven de què tractaven les cançons i demanaven als petits que tanquessin els ulls perquè s’imaginessin el vol d’una abella al Zum zum zum o el moviment d’un tren al On the railroad.

La família de la Corda a P3 03

Per arrodonir la trobada, vam fer petits grups entre els nens i nenes de P3 perquè s’acostessin als instruments i els poguessin tocar amb els dits o amb l’arquet, n’hi havia de més porucs que quasi ni s’acostaven però la gran majoria volia fer sonar les cordes tan gruixudes del nostre pare de la família: el contrabaix! Aquest acostament va fer que els petits no sentissin tanta vergonya i els grans tinguessin un rol paternal i afectuós.

Valorem aquesta trobada amb entusiasme, tant la mestra de música de P3 com jo. Tot i que es tractava d’una activitat emmarcada dins d’un projecte del departament d’Infantil, pels alumnes de cicle 2 de Primària ha estat molt positiu i engrescador interpretar un concert per als més petits de la casa. Ho van preparar amb molta il·lusió i el dia de la visita es van sentir com autèntiques estrelles. La Mar, una alumna de 6è A, no parava de dir que tenia fans, que només li havia faltat signar autògrafs. En definitiva, ja tenim ganes de tornar a  repetir l’experiència!

La família de la Corda a P3 02

Arxivat com a: Darreres publicacions, Reportatges Etiquetat com a: EL Fil, Escola, IPSI, Infantil, Primària, Música, Alumnes

Reader Interactions

Comentaris

  1. Òscar Boada ha dit

    02/05/2019 a les 11:06

    Molt bona idea! Bravo!

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Barra lateral secundària

El temps a IPSI

Weather Underground PWS IBARCE35

Destacats

02/12/2025

Un any de bons resultats

Si haguéssim de resumir què fa possible aquests resultats, ho diríem clar: treball i esforç, tant dels docents com dels alumnes. Els resultats són la conseqüència, no l’objectiu

Llegir més

29/10/2025

IA a l’IPSI amb l’Observatori de IA de La Salle

La intel·ligència artificial és avui a l’abast de tothom, i a l’Escola creiem que ha arribat el moment de deixar de teoritzar i d’observar-la des de la distància per endinsar-nos-hi i experimentar-hi directament.

Llegir més

50 anys d’acampades portada

18/03/2025

50 anys d’acampades al Pirineu

Aquest curs celebrem la cinquantena edició dels campaments de l’IPSI! En Santi Valls, qui durant molts anys en va ser l’organitzador, ens explica l’essència d’aquesta experiència única.

Llegir més

Footer

Sobre ElFIL

Publicació d'informació general de l'escola IPSI. El juny de 1999 arrenca la revista de la nostra Escola, ElFil, per informar, comunicar i apropar Escola i famílies; d’aquí el seu nom.
A final de maig del 2016, ElFil continua, però ara en un format més accessible.

No perdis ElFil

Registra't per rebre les noves publicacions.

    ipsi© 2026