Cristina González, tutora de P5
A l’escola donem una gran importància al desvetllament i coneixement de l’educació artística, ja que l’art és altament beneficiós per al desenvolupament harmònic dels nostres alumnes. Entre molts dels seus beneficis, l’art estimula els dos hemisferis del cervell i promou l’autoestima dels nens i nenes, així com ensenya als alumnes diverses maneres d’expressar-se. És important despertar en ells el gust per l’art, la creativitat i el respecte tant pel que fa a les seves pròpies creacions com a les dels seus companys.
Així doncs, fa unes setmanes un ocellet anomenat Artist va deixar a les aules de P5 una carta. Ens convidava a descobrir diferents manifestacions artístiques i cada setmana n’hem pogut conèixer una: pintura, escultura, arquitectura, música, dansa i teatre, literatura i cinema.
L’última setmana, l’Artist ens va proposar representar un dels seus quatre contes preferits. I així va ser, dit i fet! Primer vam fer una votació i després del recompte vam veure que a la classe dels Rossinyols (P5-A), el conte que més va agradar és Els tres porquets. Vam recordar-lo i també vam descobrir que n’existeixen diverses versions. Així doncs, vam decidir deixar volar la imaginació i fer la nostra pròpia versió del conte!
Però aquí no acaba tot… L’Artist ens havia ensenyat que el cinema també és art i vam descobrir que antigament les pel·lícules eren mudes. Així doncs, vam engrescar-nos a convertir la nostra representació en una pel·lícula muda, com els fragments que havíem vist a l’aula
Després de passar uns dies fent un bon treball en equip com a guionistes, vam fer el repartiment de personatges. Vam veure que era molt important posar-nos a la pell d’aquell a qui representàvem, així que vam dedicar unes sessions a expressar-nos amb el cos i, d’aquesta manera, vam fer una bona preparació per a la interpretació del nostre paper. Però, i el decorat? Els Rossinyols van veure que era necessari crear-ne un, així que vam decidir organitzar l’aula en tres grups per fer les casetes dels porquets i després, tots junts vam fer el bosc.
Durant unes sessions vam estar assajant i parlant sobre allò que podíem millorar. I després de fer els canvis necessaris, va arribar un dia que els Rossinyols ja estaven preparats per representar l’obra Els Tres Porquets, versionada per la classe dels Rossinyols. Els nens es van posar a la pell dels personatges i van fer una interpretació esplèndida! A tots ens va encantar l’experiència i vam decidir gravar la representació per convertir-la en una pel·lícula
Però aquí no acaba tot… L’Artist ens havia ensenyat que el cinema també és art i vam descobrir que antigament les pel·lícules eren mudes. Així doncs, vam engrescar-nos a convertir la nostra representació en una pel·lícula muda, com els fragments que havíem vist a l’aula, de Charles Chaplin. I ho vam aconseguir!!! Els Rossinyols van quedar tan bocabadats en veure el que havien aconseguit, que han volgut compartir la seva feina.
A continuació podeu veure una llista amb sis vídeos que els alumnes de P5 han realitzat durant aquesta activitat:
Els alumnes de P5 descobreixen els diversos tipus d’art, entre ells, el cinema mut
Deixa un comentari