Helena Agustí i Lara Bain, alumnes de 4t d'ESO
A finals del mes de setembre, la Meritxell Adrover va proposar als professors i professores de ciències d’ESO la possibilitat que alguns estudiants d’aquesta etapa expliquessin el microscopi i el seu funcionamentals alumnes de cinquè d’Educació Primària.
La proposta es va fer als alumnes de 4t d’ESO que fan la matèria optativa de Biologia i Geologia i a nosaltres dues la idea ens va entusiasmar. No ens ho vam pensar dues vegades i vam creure que seria una bona manera d’introduir els alumnes més petits al món de la ciència a través d’un aparell senzill però que permet veure coses que sense ell seria impossible veure-les.
Finalment, els dies 28 i 29 de setembre, els nens de 5è de Primària ven ser científics per una tarda coneixent i fent una activitat amb els microscopis. Van aprendre sobre aquest gran invent que va revolucionar la ciència ara fa quatre-cents anys.
Per a ells va ser una experiència única i especial cap a la ciència. Es van adonar que amb un microscopi podien descobrir contínuament coses sobre un món totalment desconegut i que, tot i tenir-lo davant dels nostres ulls, és del tot invisible perquè de tant petit que és no el podem veure a ull nu.
Per fer aquesta activitat més entretinguda per als alumnes, se’ls va ensenyar de manera gràfica una mica d’història i sobre com funcionen els microscopis. Un cop acabada la part de teoria van començar a utilitzar els microscopis observant diferents mostres i aprofitant que havien estudiat les diferències entre les cèl·lules vegetals i animals. Mirant les mostres i les seves característiques les van saber diferenciar.
Els alumnes van mostrar una actitud molt positiva a l’hora d’aprendre les parts dels microscopis, fent silenci quan tocava i tenint cura dels materials. Es veien molt emocionats de tenir un primer contacte amb la ciència. “Avui sóc científic!” deia un. “M’encanta la ciència” deia un altre.
”Avui sóc científic!” deia un. “M’encanta la ciència” deia un altre.
Deixa un comentari