• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

ElFil logo

  • Inici
  • Seccions
    • Totes les publicacions
    • Articles
    • Entrevistes
    • Reportatges
    • Notícies
    • Heu escoltat mai …?
    • English Corner
    • TRs
      • TR 2526
      • TR 2425
      • TR 2324
      • TR 2223
      • TR 2122
      • TR 2021
      • TR 1920
      • TR 1819
      • TR 1718
      • TR 1617
    • Altres seccions
      • Bo de debò
      • Sant Jordi 2020
      • Passeu, passeu …
      • Vídeos
      • Fotos
  • Contacte
  • ESCOLA IPSI

14/06/2016

Teatre a 1r de batxillerat

Autoria: Neus Alcarraz, Directora de Batxillerat

Com ja és tradicional cada any a l’Escola, els alumnes de 1r de Batxillerat preparen unes adaptacions literàries d’obres de teatre. El projecte va començar fa molts anys com una activitat de la matèria de llengua catalana, i des de fa 10 anys els tutors van recollir la proposta i són ells els que porten la iniciativa que s’ha convertit en un dels temes estrelles del batxillerat a IPSI.

Aquesta iniciativa comporta un gran treball d’equip i la implicació i responsabilitat de tots

Al llarg del curs, els alumnes de cada un dels tres grups, escullen una obra, cadascuna adreçada a públics diferents, una per als alumnes de 1r i 2n cicle de Primària, lògicament, es tria una obra que sigui adequada a aquestes edats, El llibre de la selva, Shrek… Normalment és un públic entregat i agraït. Un segon grup ha de preparar-ne una altra per a alumnes de 5è, 6è de Primària i primer cicle d’ESO, potser és la que resulta més complicada d’escollir i fer-ne una adaptació, el públic ja es mostra més exigent i crític, s’ha de trobar una peça que resulti prou atractiva i d’interès. Aquest any s’ha estrenat Diner (molt) negre, del dramaturg britànic Ray Cooney, una comèdia d’embolics, que toca un tema molt actual que ha fet les delícies dels nostres alumnes i famílies. Per als més grans, 3r, 4t d’ESO i Batxillerat, l’estrena de l’obra de l’autor italià Eduardo de Filippo, consagrat als anys del neorrealisme de postguerra amb la inoblidable Filumena Marturano, Dissabte, diumenge, dilluns ha estat un repte, donada la complexitat dels diàlegs, que ha suposat un gran esforç per a tot el grup d’actors i la tutora.

Aquesta iniciativa comporta un gran treball d’equip i la implicació i responsabilitat de tots. Tothom compta, tothom és important, tingui el paper que tingui, surti o no a l’escenari. Al final, però, el que resta és la feina feta, l’experiència viscuda i el record.

Cartell teatre 1r C de Batxillerat

Cartell teatre 1r A de Batxillerat

Cartell teatre 1r B de Batxillerat

 

Arxivat com a: Notícies, General Etiquetat com a: Escola, ESO, Batxillerat, Alumnes

Reader Interactions

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Barra lateral secundària

El temps a IPSI

Weather Underground PWS IBARCE35

Destacats

02/12/2025

Un any de bons resultats

Si haguéssim de resumir què fa possible aquests resultats, ho diríem clar: treball i esforç, tant dels docents com dels alumnes. Els resultats són la conseqüència, no l’objectiu

Llegir més

29/10/2025

IA a l’IPSI amb l’Observatori de IA de La Salle

La intel·ligència artificial és avui a l’abast de tothom, i a l’Escola creiem que ha arribat el moment de deixar de teoritzar i d’observar-la des de la distància per endinsar-nos-hi i experimentar-hi directament.

Llegir més

50 anys d’acampades portada

18/03/2025

50 anys d’acampades al Pirineu

Aquest curs celebrem la cinquantena edició dels campaments de l’IPSI! En Santi Valls, qui durant molts anys en va ser l’organitzador, ens explica l’essència d’aquesta experiència única.

Llegir més

Footer

Sobre ElFIL

Publicació d'informació general de l'escola IPSI. El juny de 1999 arrenca la revista de la nostra Escola, ElFil, per informar, comunicar i apropar Escola i famílies; d’aquí el seu nom.
A final de maig del 2016, ElFil continua, però ara en un format més accessible.

No perdis ElFil

Registra't per rebre les noves publicacions.

    ipsi© 2026