Gemma Fosalba, mestra de Plàstica a Primària
Els alumnes de Cicle Mitjà de Primària han treballat el tema Respecte a partir de dinàmiques d’aula a les matèries d’Educació Visual i Plàstica i Educació en Valors. Com a objectiu final teníem la realització d’un mural que plasmi i promogui accions i comportaments respectuosos amb les persones i l’entorn.
Les activitats a l’aula els han permès abordar, en equips de treball, conflictes imaginaris, però molt versemblants i possibles. Els equips han debatut i consensuat la manera més justa i respectuosa de resoldre’ls a partir d’un guió de debat i de posada en comú. Han anat desgranant els conflictes, problemes, opinions, sentiments i punts de vista dels personatges imaginaris que tenien un conflicte en les “targetes de situació”, repartides a cada equip. Cadascú hi ha dit la seva i s’han hagut de posar d’acord en quina seria la manera més justa i respectuosa de resoldre la situació per a què tothom se sentís bé.
Posteriorment els equips han exposat la resolució del conflicte als seus companys de grup classe. Ho han fet de maneres molt diverses: amb una petita representació de personatges, fent una exposició oral, amb una escenificació muda amb la veu en off d’un narrador…
A partir de les idees extretes sobre com actuar de manera respectuosa els alumnes han iniciat la fase de disseny del Mural del Respecte. Cada grup classe del Cicle Mitjà s’ha encarregat de dissenyar una de les lletres de la paraula RESPECTE. I de cada grup classe, cada un dels equips de treball ha fet un llistat d’accions respectuoses amb l’entorn i les persones i n’ha escollit una per a il·lustrar a la seva lletra. Han tractat la lletra simulant un cos en volum que els ha servit d’escenari per a il·lustrar l’acció, que han triat per la seva importància, proximitat, originalitat, simplicitat visual…
Hem treballat durant dues setmanes a l’aire lliure, entre brotxes i cubells, per poder representar les nostres idees sobre el respecte a la paret de la nostra Placeta
Finalment els equips de treball han exposat totes les propostes al grup classe i tots han votat quines volien il·lustrar a la seva lletra del Mural del Respecte. Han tingut en compte que no es repetís alguna acció de respecte o no en faltés cap que consideraven important.
Un cop finalitzat el disseny sobre paper i després d’autoavaluar les primeres fases del procés, ens hem arremangat i organitzat per poder baixar a la Placeta a pintar el Mural. Hem treballat durant dues setmanes a l’aire lliure, entre brotxes i cubells, per poder representar les nostres idees sobre el respecte a la paret de la nostra Placeta. Cada grup classe ha disposat d’un dia sencer en què els equips de treball han anat baixant per torns a dibuixar i pintar a la paret les accions escollides. Finalment, i gràcies a la feina de tots i totes podem donar per finalitzat el Mural del Respecte, i així el nostre projecte. Esperem que en gaudiu i aprengueu tant com nosaltres ho hem fet!
Els alumnes de Cicle Mitjà de Primària han realitzat un mural per plasmar i promoure accions i comportaments respectuosos amb les persones i l’entorn.
Deixa un comentari