• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

ElFil logo

  • Inici
  • Seccions
    • Totes les publicacions
    • Articles
    • Entrevistes
    • Reportatges
    • Notícies
    • Heu escoltat mai …?
    • English Corner
    • TRs
      • TR 2526
      • TR 2425
      • TR 2324
      • TR 2223
      • TR 2122
      • TR 2021
      • TR 1920
      • TR 1819
      • TR 1718
      • TR 1617
    • Altres seccions
      • Bo de debò
      • Sant Jordi 2020
      • Passeu, passeu …
      • Vídeos
      • Fotos
  • Contacte
  • ESCOLA IPSI

18/12/2019

Bojos per la Ciència

Autoria: Jordi Miralles, professor d’ESO

Tres alumnes de batxillerat de l’Escola IPSI han estat seleccionats per formar part del programa Bojos per la Ciència. S’uneixen així als sis alumnes de segon de batxillerat que van iniciar el programa el curs passat.

Bojos per la Ciència 03 inst

Aquest programa té una durada de dos anys i va ser creat l’any 2013 per la Fundació La Pedrera. Està adreçat als estudiants de batxillerat per fomentar les vocacions científiques. Els alumnes que en formen part han hagut d’escollir un curs d’entre dotze, que són: Bioenginyeria, Bioquímica, Biomedicina, Ciències de la Terra, Economia, Física, Matemàtiques, Medicina, Noves tecnologies, Nutrició, Química i Supercomputació.

En cada curs hi participen 25 joves i es duen a terme els matins dels dissabtes al llarg de l’actual curs acadèmic. La durada dels cursos és variable, oscil·la entre 10 i 22 sessions per curs, tant a primer com a segon de batxillerat. Aquestes sessions teorico-pràctiques estan dirigides per investigadors dels diversos centres de recerca on s’imparteixen, encapçalats per les principals universitats catalanes i centres d’investigació del país.

L’objectiu principal de Bojos per la Ciència és que els alumnes adquireixin una experiència pràctica en metodologies d’avantguarda i especialment en l’orientació de les vocacions científiques cap a una possible carrera professional dins la branca científica escollida al batxillerat.

Aquest curs, els alumnes que iniciaran el programa són la Carla Arribas, amb Bojos per les Matemàtiques i Aina Sanfeliu i Jana Sant, amb Bojos per les Ciències de la Terra.

Aquest curs, els alumnes que iniciaran el programa són la Carla Arribas, amb Bojos per les Matemàtiques i Aina Sanfeliu i Jana Sant, amb Bojos per les Ciències de la Terra.

Els alumnes de segon de batxillerat que van iniciar el programa el curs passat són l’Abril Arroyo i la Vicenta Marín amb Bojos per la Biomedicina, en Sergi Marsol amb Bojos per la Bioenginyeria, l’Helena Plans amb Bojos per les Matemàtiques, la Núria Seguí amb Bojos per les Noves Tecnologies i la Paula Ramió amb Bojos per la Física.

De ben segur que l’experiència que estan adquirint tots ells els servirà per poder seguir uns estudis universitaris amb més èxit i coneixement.

A banda de Bojos per la Ciència, la Fundació La Pedrera també ofereix el programa Joves i Ciència, que els dona la possibilitat d’entrar en contacte directe amb la investigació científica. Té una durada de tres anys i es porta a terme fonamentalment a l’estiu.

Bojos per la Ciència 04

El primer any, 50 estudiants de 4t d’ESO són seleccionats per formar part del programa. A la primera fase, durant 13 dies, els estudiants viuen la recerca científica al centre MónNatura Pirineus de la mà d’investigadors de primera línia. Els estudiants seleccionats treballen en un dels 5 projectes que s’ofereixen en aquesta fase, cadascun dels quals està format per 10 estudiants.

El segon any, durant l’estiu de 1r a 2n de batxillerat, els estudiants seleccionats el curs anterior viuen directament la recerca científica en un centre de recerca local. Els estudiants escullen un projecte de recerca on treballar durant l’estiu, dels que s’ofereixen en aquesta fase.

El tercer any, durant l’estiu de 2n de batxillerat, els estudiants tenen l’oportunitat de participar en una estada de recerca internacional. En aquesta fase, s’enfronten al repte de proposar un projecte de recerca a desenvolupar, ja sigui en un centre d’investigació o en un programa internacional de ciència.

Actualment, en Sergi Marsol, alumne de segon de batxillerat, forma part del programa Joves i Ciència.

Podeu trobar altres articles relacionats fent clic en aquest enllaç

Bojos per la Ciència 02


Arxivat com a: Darreres publicacions, Articles Etiquetat com a: ciència, ERSO, Escola, IPSI, recerca, Batxillerat, Alumnes

Reader Interactions

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Barra lateral secundària

El temps a IPSI

Weather Underground PWS IBARCE35

Destacats

02/12/2025

Un any de bons resultats

Si haguéssim de resumir què fa possible aquests resultats, ho diríem clar: treball i esforç, tant dels docents com dels alumnes. Els resultats són la conseqüència, no l’objectiu

Llegir més

29/10/2025

IA a l’IPSI amb l’Observatori de IA de La Salle

La intel·ligència artificial és avui a l’abast de tothom, i a l’Escola creiem que ha arribat el moment de deixar de teoritzar i d’observar-la des de la distància per endinsar-nos-hi i experimentar-hi directament.

Llegir més

50 anys d’acampades portada

18/03/2025

50 anys d’acampades al Pirineu

Aquest curs celebrem la cinquantena edició dels campaments de l’IPSI! En Santi Valls, qui durant molts anys en va ser l’organitzador, ens explica l’essència d’aquesta experiència única.

Llegir més

Footer

Sobre ElFIL

Publicació d'informació general de l'escola IPSI. El juny de 1999 arrenca la revista de la nostra Escola, ElFil, per informar, comunicar i apropar Escola i famílies; d’aquí el seu nom.
A final de maig del 2016, ElFil continua, però ara en un format més accessible.

No perdis ElFil

Registra't per rebre les noves publicacions.

    ipsi© 2026