Marta Cedó i Rosemary Martínez, mestres d’anglès del Cicle 1 de Primària
Quan des de l’àrea d’anglès plantegem als nostres alumnes de cicle 1 la següent pregunta: Do you want to play a game today?, la gran majoria d’ells, per no dir tots, responen: Yes!!! amb un somriure d’orella a orella. Les mestres sabem que és una activitat que sempre els fascina. Quina millor manera hi ha per aprendre que jugant i divertint-se alhora? Sens dubte, és la combinació perfecta! English is fun!
Aquest curs passat, a primer, les mestres d’anglès ( la Rosemary i la Marta ) hem preparat molts jocs, com ara el bingo, el memory i el domino, per tal de consolidar el vocabulari treballat a classe.
L’última unit ha estat la de Family, on hem estudiat bàsicament sis dels seus membres: grandpa, grandma, dad, mum, brother and sister i també hem introduït altres paraules com uncle, aunt, cousin and baby.
Abans d’engegar el joc, projectàvem el llibre digital a la pissarra i escoltàvem la pronunciació de les paraules. Els nens les repetien diverses vegades. Tot seguit, miràvem una historieta on apareixien aquests mots i fèiem exercicis del llibre, oralment. També escoltàvem i cantàvem cançons del llibre i de diverses pàgines web.
És aleshores quan els alumnes ja estaven ready per començar el joc!!!
En primer lloc vàrem jugar al memory per parelles de taula de la manera més fàcil: word-word, picture-picture.
Un cop havíem fet un parell o tres de partides, depenent del ritme de cada alumne, canviàvem la manera de jugar per una un pèl més difícil: picture-word .
Anàvem augmentant la dificultat i fent variacions del joc per tal que els alumnes, de manera progressiva, acabessin interioritzant i reconeixent el vocabulari corresponent.
A la següent sessió, un cop els alumnes dominaven el lèxic i sabien pronunciar les paraules correctament, jugàvem al domino. També ho fèiem de dues maneres diferents: primer, picture-picture i word-word i per acabar, picture-word ( foto 2 ).
La nostra funció era assegurar-nos que els alumnes diguessin les paraules i el nom dels dibuixos en veu alta i controlar que no es saltessin les normes i respectessin els torns.
Hem de dir que estem encantades amb el resultat. Hem treballat valors tan importants com el respecte, la cooperació i l’autonomia i hem aconseguit que els alumnes siguin competents a l’hora de reconèixer i utilitzar amb seguretat el vocabulari emprat.
El que en un primer moment podria semblar un chaos, esdevé una activitat engrescadora i molt motivadora. Cada curs ens segueix sorprenent com és de positiu incloure activitats lúdiques en l’aprenentatge de l’anglès. Òbviament, seguirem gaudint dels board games ever after ( fotos 3 i 3 bis ).
Els alumnes de 1r de primària hem après el vocabulari de la família mitjançant jocs de taula
Deixa un comentari