Adrià Port, 2n Batxillerat
En el meu treball de recerca “Els NFT, una oportunitat de negoci” he volgut introduir el concepte de NFT i de la blockchain, revisar una mica de la seva història, a més d’aprofundir en el coneixement de les diverses aplicacions i utilitats que tenen, per tal de demostrar que és un sector que pot generar moltes oportunitats de negoci.
Un NFT també conegut com (non fungible token) és un actiu digital únic això vol dir que és un codi digital que no es pot copiar, substituir ni dividir, l’autenticitat i propietat del qual està certificada mitjançant l’ús de la tecnologia blockchain. Des d’un punt de vista tècnic un NFT és informació en forma de codi emmagatzemada a la blockch Blockchain, que seria com una xarxa descentralitzada de servidors (nodes) on la informació està guardada de forma idèntica i simultàniament (en cadenes de blocs) a centenars d’ordinadors interconnectats a temps real i ubicats en diferents parts del món.
En el treball reviso diversos conceptes clau relacionats amb la creació i negoci amb els NFT com ara mintar o mintejar (crear un NFT i posar-lo en circulació), wallet (moneder virtual de criptomonedes), Smart Contracts (programes dins la blockchain), marketplace (mercat digital per vendre i comprar NFT) i tokenització (divisió d’un actiu en forma d NFT per vendre’l en petites parts).
En el seus inicis els NFT se centraven en la digitalització de productes amb algun interès artístic, pels quals es van arribar a pagar milions d’euros en prestigioses cases de subhastes (The First 5000 days, de Beeple: 69,3 milions d’euros a Christie’s). Aquest sector sembla que s’ha posicionat de manera més realista, però segueix suposant una forma de vendre i adquirir art en les noves galeries d’art digital, i que permet que els artistes posin a la venda les seves obres directament als marketplaces sense necessitat d’intermediaris, per la qual cosa els poden reportar més beneficis, al mateix temps que fan que siguin més accessibles a possibles compradors del públic general no especialitzat. Però els NFT també tenen altres usos, com ara la digitalització i creació d’NFT únics d’obres literàries (serien com una mena d’edicions limitades) i altres publicacions del sector editorial, així també com la possibilitat d’aconseguir inversions per a projectes culturals diversos, com ha estat la producció de la primera pel·lícula europea que ha obtingut la totalitat del seu finançament mitjançant micromecenatges a través de la venda d’NFT en un crowdfunding web. (“Calladita”, de Miguel Faus).
Un altre concepte que he après durant l’elaboració d’aquest treball ha estat el de la tokenització, és a dir, la certificació a través de la blockchain de la propietat i autenticitat de qualsevol actiu digital, ja sigui la participació en accions d’un hotel, la documentació de compra-venda d’una vivenda, diverses aplicacions en el món del gaming i els esports electrònics (com ara la creació de productes col·leccionables, accés a continguts exclusius, a productes de merchandising relacionats, etc.).
Durant l’elaboració del meu treball de recerca he tingut l’oportunitat de conèixer dues empreses que treballen amb els NFT, com són la startup catalana Vottun, i l’empresa suïssa Orygin. Vottun proporciona solucions Web3 a empreses que volen iniciar-se en les oportunitats de negoci que ofereixen els NFT i la tecnologia blockchain. Disposen d’una plataforma d’aplicacions que facilita l’accés a NFT marketplaces i la creació de NFT project webs, NFT crowdfunding webs, cryptowallets, NFT per gaming, traçabilitat, certificats d’educació i certificació d’identitat mitjançant la blockchain. Pel que he pogut esbrinar sembla que els NFT poden tenir un paper rellevant en el futur de la identificació digital, com seria la creació d’una mena de NFT DNI certificat per la blockchain.
Un cop estudiades les diferents possibilitats de negoci que ofereixen els NFT, i veient que la meva hipòtesi semblava confirmada, he volgut posar-la en pràctica amb un projecte personal de creació de la meva pròpia sèrie de NFT (Col·lecció Empremta, Col·lecció Ipsiverse en fotos adjuntes) amb l’objectiu de recaptar diners pel viatge de final d’etapa de Batxillerat mitjançant la seva venda. Un cop dissenyats els NFT amb l’aplicació Canva, he generat la meva pròpia wallet de criptomonedes a Metamask, els he posat a la venda al marketplace Opensea, blindat amb la blockchain Ethereum, i amb un preu de venda de 0,01 ETH (uns 16 euros). En el moment d’adquirir aquests NFT els compradors accedeixen a un document enllaçat que els acredita i els dóna accés a uns avantatges i descomptes exclusius en la resta de productes que oferim els alumnes de 2n de Batxillerat (crispetes, pastissada, dessuadores).
– Un NFT (non fungible token) és un codi digital que no es pot copiar, substituir ni dividir l’autenticitat i propietat del qual està certificada mitjançant l’ús de la tecnologia blockchain.
-La tokenització és la certificació a través de la blockchain de la propietat i autenticitat de qualsevol actiu digital.
Què són els NFT i les oportunitats de negoci que ofereixen avui en dia i en el futur
Deixa un comentari