• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

ElFil logo

  • Inici
  • Seccions
    • Totes les publicacions
    • Articles
    • Entrevistes
    • Reportatges
    • Notícies
    • Heu escoltat mai …?
    • English Corner
    • TRs
      • TR 2324
      • TR 2223
      • TR 2122
      • TR 2021
      • TR 1920
      • TR 1819
      • TR 1718
      • TR 1617
    • Altres seccions
      • Bo de debò
      • Sant Jordi 2020
      • Passeu, passeu …
      • Vídeos
      • Fotos
  • Contacte
  • ESCOLA IPSI

17/11/2016

IPSI infantil: aprendre a sumar amb lleons

Autoria: Esther Bozzo, coordinadora i mestra d’Educació Infantil

≪Com és que no ens podem trobar un animal salvatge a Barcelona?≫. Després d’uns segons de silenci, uns segons que busquen una resposta, el primer valent s’atreveix amb un ≪perquè a la ciutat no troben menjar≫. I com si hagués donat el tret de sortida, els alumnes de IPSI infantil comencen un debat on els nens són els protagonistes. Però la pregunta no és més que la base per desenvolupar un projecte de treball que s’ha de gestionar amb cooperació.

La societat actual presenta unes característiques que demanen canvis en l’educació i, és per això, que des de fa uns anys estem modificant les metodologies i l’organització dels recursos…

La societat actual presenta unes característiques que demanen canvis en l’educació i, és per això, que des de fa uns anys estem modificant les metodologies i l’organització dels recursos, uns canvis que també es reflecteixen en el desenvolupament de les tasques d’ensenyament i d’aprenentatge. Aquest curs, la innovació ha estat incorporar la codocència, que es defineix com el treball amb dues mestres a l’aula i que, juntament amb el treball en equip i de projectes, ha canviat notablement l’atenció dels alumnes. A més, ens ha encaminat cap a una educació més inclusiva davant una societat cada vegada més diversa.

La manera com treballem planteja un tema als alumnes i construeix, al seu voltant, un projecte de treball que engloba diferents activitats amb l’objectiu de donar resposta a la pregunta. D’aquesta manera, tant s’aconsegueix que els alumnes aprenguin continguts de les diferents àrees, de forma que no s’oblida el currículum, com també sabers fer, és a dir, se’ls ensenya a escoltar, a fer propostes, a prendre decisions, a demanar ajuda, a repartir tasques…

La codocència és un model que demana molta implicació als docents. La nostra feina ha de basar-se en la cooperació, ja que hem de construir una xarxa de conceptes i de recollida d’idees, però també en la coordinació, per poder, així, definir estratègies que permetin dur a terme l’acció educativa amb eficàcia.

≪El lleó ha de ser l’animal més car perquè és el més fort!≫. Es miren amb cara d’aprovació i assignen que el rei de la selva no pot tenir un preu inferior a 7 €. Les classes de P5 estan creant una “botiga d’animals salvatges” que ha de servir per a la simulació de l’hàbitat natural de les bèsties. Es tracta d’una de les activitats proposades dins del projecte que actualment estan treballant i que engloba diferents disciplines.

IPSI infantil: sumant amb objectes

Els alumnes de P5 d’infantil de l’escola IPSI, aprenen a sumar amb exemples del món real

Arxivat com a: Darreres publicacions, Notícies, General Etiquetat com a: coavaluació, EL Fil, Escola, IPSI, treball cooperatiu, Infantil

Reader Interactions

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Barra lateral secundària

El temps a IPSI

Weather Underground PWS IBARCE35

Destacats

07/02/2024

La Doble Diplomatura: experiència a IPSI ESO-BTX

Una oportunitat per als estudiants que tenen èxit en el sistema escolar d’aquí per fer més

Llegir més

IA a l'IPSI portada 03jpg

05/10/2023

Intel·ligència artificial a l’Escola

D’aquí a un temps, podrem afegir l’IA a la llista de tecnologies que hauran transformat l’Escola i a nosaltres mateixos

Llegir més

27/06/2023

Quan arribin les paraules… que ens cuiden

Recull dels poemes guardonats dels Jocs Florals

Llegir més

Footer

Sobre ElFIL

Publicació d'informació general de l'escola IPSI. El juny de 1999 arrenca la revista de la nostra Escola, ElFil, per informar, comunicar i apropar Escola i famílies; d’aquí el seu nom.
A final de maig del 2016, ElFil continua, però ara en un format més accessible.

No perdis ElFil

Registra't per rebre les noves publicacions.

    ipsi© 2025