Esther Bozzo, coordinadora i mestra d’Educació Infantil
≪Com és que no ens podem trobar un animal salvatge a Barcelona?≫. Després d’uns segons de silenci, uns segons que busquen una resposta, el primer valent s’atreveix amb un ≪perquè a la ciutat no troben menjar≫. I com si hagués donat el tret de sortida, els alumnes de IPSI infantil comencen un debat on els nens són els protagonistes. Però la pregunta no és més que la base per desenvolupar un projecte de treball que s’ha de gestionar amb cooperació.
La societat actual presenta unes característiques que demanen canvis en l’educació i, és per això, que des de fa uns anys estem modificant les metodologies i l’organització dels recursos…
La societat actual presenta unes característiques que demanen canvis en l’educació i, és per això, que des de fa uns anys estem modificant les metodologies i l’organització dels recursos, uns canvis que també es reflecteixen en el desenvolupament de les tasques d’ensenyament i d’aprenentatge. Aquest curs, la innovació ha estat incorporar la codocència, que es defineix com el treball amb dues mestres a l’aula i que, juntament amb el treball en equip i de projectes, ha canviat notablement l’atenció dels alumnes. A més, ens ha encaminat cap a una educació més inclusiva davant una societat cada vegada més diversa.
La manera com treballem planteja un tema als alumnes i construeix, al seu voltant, un projecte de treball que engloba diferents activitats amb l’objectiu de donar resposta a la pregunta. D’aquesta manera, tant s’aconsegueix que els alumnes aprenguin continguts de les diferents àrees, de forma que no s’oblida el currículum, com també sabers fer, és a dir, se’ls ensenya a escoltar, a fer propostes, a prendre decisions, a demanar ajuda, a repartir tasques…
La codocència és un model que demana molta implicació als docents. La nostra feina ha de basar-se en la cooperació, ja que hem de construir una xarxa de conceptes i de recollida d’idees, però també en la coordinació, per poder, així, definir estratègies que permetin dur a terme l’acció educativa amb eficàcia.
≪El lleó ha de ser l’animal més car perquè és el més fort!≫. Es miren amb cara d’aprovació i assignen que el rei de la selva no pot tenir un preu inferior a 7 €. Les classes de P5 estan creant una “botiga d’animals salvatges” que ha de servir per a la simulació de l’hàbitat natural de les bèsties. Es tracta d’una de les activitats proposades dins del projecte que actualment estan treballant i que engloba diferents disciplines.
Un projecte de treball que s’ha de gestionar amb cooperació
Deixa un comentari