Alba Arias, Víctor Calatayud, Núria Ciaurriz, Àngela Domènech i Víctor Domènech; alumnes de 2n d’ESO
Quan el Joan Grau ens va dir que havíem de fer un audiovisual com a treball de l’Edat Mitjana vam pensar que aquell era un treball que podia sortir molt bé o molt malament. A l’hora de fer els grups, nosaltres cinc ens vam ajuntar, no tant perquè fóssim amics, que ho som, sinó perquè crèiem que treballem bé junts i ens va ajudar molt en fer l’audiovisual.
El primer que vam fer va ser triar un format que ens agradés per acompanyar el tema escollit, La Marca Hispànica: Navarra, Comtat d’Aragó i Comtats catalans fins al S. XII – Formació de la Corona d’Aragó. Hi havia moltes opcions sobre la taula, però la que més ens va convèncer va ser la de fer un telenotícies, tot i que després ho vam acompanyar amb reportatges i parts una mica teatralitzades i humorístiques.
Fer recerca d’informació sobre l’Edat Mitjana no va ser gaire difícil, el problema va ser com inserir totes les dades en un telenotícies. Aleshores vam decidir que faríem un primer tall de telenotícies en el present, com a introducció, i que tots els altres serien en el passat, com a notícies de l’actualitat medieval.
La part de la gravació va ser la més difícil. Primer de tot, els nostres mitjans eren molt limitats pel que fa a càmeres i també a espai, ja que només vam poder disposar d’un terrat. En segon lloc, pensàvem que amb dues hores ho tindríem enllestit, però en vam tardar sis, sense comptar l’edició del vídeo. I, per últim, ens va costar concentrar-nos, ja que hi havia moltes distraccions i al principi ens feia força gràcia i fèiem bromes com dir “Corten!” o “Ui! Que despentinat, necessito els encarregats de l’estètica!”. O també ens quedàvem sense saber què dir o sortíem del guió inesperadament.
Resumint, ens va costar molt començar però, un cop centrats, vam treballar bastant bé i a bon ritme. Les escenes on vam riure més van ser aquelles en què utilitzàvem més atrezzo, com quan vam representar el casament de Ramón Berenguer IV i Peronella, o quan fèiem de la tribu de Barcelona, o la lluita amb espases.
La part d’edició del vídeo es va dur a terme amb les aplicacions iMovie©, i Power Director®. Amb la idea que volíem realitzar un vídeo de manera dinàmica i informativa, vam utilitzar un programa per poder introduir textos estilísticament semblant als telenotícies, aquest procés el vam fer després d’ajuntar tots els vídeos dels diferents regnes a través de l’iMovie©, on a més vam afegir les cartelleres dels telenotícies de TV3 per aconseguir un major impacte i dinamisme entre vídeos, ja que d’aquesta manera podíem organitzar i segmentar les diferents seccions, i no fer tan feixuc un vídeo informatiu. En la nostra opinió, amb el procés d’edició hem aconseguit un vídeo que alhora que educatiu, és divertit i còmic per al públic desitjat, en l’etapa jove.
En general, ens va fer molta vergonya veure el vídeo davant dels nostres companys, ja que en algunes escenes sortíem una mica disfressats i fèiem una mica de teatre representant casaments, guerres i altres. Vam ser l’últim grup a ensenyar el video a classe, tot i que hauríem volgut presentar-lo una mica abans perquè a ningú del nostre grup li agradava molt la idea de ser últims, perquè acostuma a ser el grup del qual tothom es recorda quan surt de classe, ja que és el més recent, i, a més a més, era a última hora de la tarda.
La crítica del Joan ens va sorprendre, ja que ens va felicitar molt per la realització i contingut del vídeo. Teníem diversos dubtes sobre si la informació que havíem extret de la recerca era correcta i estava ben complementada o el vídeo estava ben fet. És a dir: estàvem contents del nostre treball, però creiem que se’ns podria haver escapat alguna cosa, o que potser no havíem fet el vídeo com s’havia de fer, i quan ens va felicitar ens va agradar molt!!!
El que vam aprendre va ser tot el que engloba el nostre tema de la marca Hispànica a l’Edat Mitjana. Com que cadascú va escollir fer un comtat o regne, cada membre del grup sabia més sobre el tema que ell/ella havia escollit, però com que vam gravar el vídeo tots junts, en el mateix lloc, vam poder aprendre sobre els temes dels altres mentre gravàvem, i ens ho explicàvem tot per veure si encaixava bé tot i no ens havíem equivocat en res.
A part de tot el tema teòric, també vam aprendre altres coses com a gravar un telenotícies i un vídeo de més d’un quart d’hora i com editar-lo, a treballar en equip i a concentrar-nos, perquè tot i que el primer dia de gravació ens va costar molt arrencar, el segon vam començar a treballar més de pressa, perquè érem conscients que si no ho fèiem no acabaríem el treball. Vam aprendre a fer recerca i a fer-nos un guió per dir les coses clares i amb les paraules suficients per incloure tota la informació que calia així com a explicar la història d’una manera més dinàmica i didàctica.
La idea de fer un vídeo ens va semblar bona perquè sempre és més divertit que un típic examen on s’ha d’estudiar. També ens va agradar explicar als companys el nostre tema, l’Edat Mitjana, i tenir temes diferents cada grup. Creiem que amb humor, ho vam entendre millor tant nosaltres com els nostres espectadors.
Algunes de les moltes anècdotes que hem tingut fent aquest vídeo són:
Estàvem tranquil·lament gravant i de cop i volta van aparèixer una ARANYA i un MOSQUIT!! I vam fer un crit que creiem que ens va sentir tot el veïnat, i després vam estar rient una bona estona, que si el crit, que si el mosquit, que si l’aranya…
També vam estar fent un “making off” que va durar entre una i dues hores aproximadament i que després de fer-lo no el vam veure tot perquè era massa llarg però encara el tenim guardat.
Esperem que el vídeo us agradi molt.
El video de telenotícies històric creat i opinat per alumnes de 2n d’ESO
Deixa un comentari