Neus Alcarraz, Directora de Batxillerat
Com ja és tradicional cada any a l’Escola, els alumnes de 1r de Batxillerat preparen unes adaptacions literàries d’obres de teatre. El projecte va començar fa molts anys com una activitat de la matèria de llengua catalana, i des de fa 10 anys els tutors van recollir la proposta i són ells els que porten la iniciativa que s’ha convertit en un dels temes estrelles del batxillerat a IPSI.
Aquesta iniciativa comporta un gran treball d’equip i la implicació i responsabilitat de tots
Al llarg del curs, els alumnes de cada un dels tres grups, escullen una obra, cadascuna adreçada a públics diferents, una per als alumnes de 1r i 2n cicle de Primària, lògicament, es tria una obra que sigui adequada a aquestes edats, El llibre de la selva, Shrek… Normalment és un públic entregat i agraït. Un segon grup ha de preparar-ne una altra per a alumnes de 5è, 6è de Primària i primer cicle d’ESO, potser és la que resulta més complicada d’escollir i fer-ne una adaptació, el públic ja es mostra més exigent i crític, s’ha de trobar una peça que resulti prou atractiva i d’interès. Aquest any s’ha estrenat Diner (molt) negre, del dramaturg britànic Ray Cooney, una comèdia d’embolics, que toca un tema molt actual que ha fet les delícies dels nostres alumnes i famílies. Per als més grans, 3r, 4t d’ESO i Batxillerat, l’estrena de l’obra de l’autor italià Eduardo de Filippo, consagrat als anys del neorrealisme de postguerra amb la inoblidable Filumena Marturano, Dissabte, diumenge, dilluns ha estat un repte, donada la complexitat dels diàlegs, que ha suposat un gran esforç per a tot el grup d’actors i la tutora.
Aquesta iniciativa comporta un gran treball d’equip i la implicació i responsabilitat de tots. Tothom compta, tothom és important, tingui el paper que tingui, surti o no a l’escenari. Al final, però, el que resta és la feina feta, l’experiència viscuda i el record.
Un treball d’equip i de responsabilitat
Deixa un comentari