Nicolás Azubel, Àngela Doménech, Roger Dotú, Sara Grande, Olivia Olde Wolvers, Mar Rou Abril i Miriam Soul, alumnes de 6è de Primària
En aquest article explicarem una activitat que s’ha estat fent durant molts anys a 6è: la conferencia en castellano.
Al principi de curs ens van esmentar una activitat diferent, innovadora, es tracta de “las conferencias”. És una activitat de llengua castellana en què treballem el vocabulari i l’expressió oral. Has d’escollir un tema, que és lliure, i l’has d’explicar tan bé com puguis als altres companys de classe. També has de triar en un full la teva data preferent entre les opcions que et donen per exposar la conferència, que són tots els divendres del curs.
Els professors tenen en compte diferents aspectes, els quals puntuaran en un full i tindran en compte a la nota final. Alguns dels aspectes que has de tenir en compte són: estar relaxat i segur, fer gestos i tenir una bona postura corporal, mirar al públic, respondre amb seguretat les preguntes del públic, acomiadar-te i molts aspectes més. En aquest full hi ha espais en blanc que omplen els professors per valorar tots els aspectes a tenir en compte, la nota màxima és 36 punts i cada aspecte es valora amb un dos màxim i un zero mínim.
Totes les conferències han estat molt boniques i variades, per exemple, hem après molt d’altres països perquè hem tingut conferències com les d’Irlanda, Mèxic, Japó o Canadà. També n’hem tingut moltes d’animals com, per exemple els manatís, els dofins, els gossos o les tortugues. Hem après sobre la història de la nostra estimada escola IPSI. Altres temes han estat d’esports, com l’escalada, de còmics i estudis de manga, de coses paranormals o de videojocs. Una de les conferències també tractava dels sentiments.
Els alumnes, setmanes abans de la conferència, es preparen per poder fer una bona exposició. El primer de tot és buscar la informació necessària per fer una conferència completa i ben estructurada. Aquesta es fa mitjançant una presentació del google drive. Després, cal estructurar aquesta informació perquè quedi clara i organitzada a la presentació. Per últim, cal estudiar-la, però no memoritzar-la molt per no semblar un robot.
… quan vam realitzar la conferència, ens vam sentir majoritàriament nerviosos, però també alegres quan vam veure que el resultat era satisfactori.
En el nostre cas, quan vam realitzar la conferència, ens vam sentir majoritàriament nerviosos, però també alegres quan vam veure que el resultat era satisfactori. La pitjor part va ser amb el torn de preguntes perquè no podies preveure què et preguntarien. Un cop acabades les preguntes, es van fer les valoracions. Generalment, els companys/es van ser positius, tot i que també van ser crítics amb la nostra presentació. En aquest moment, vam aprendre que quan una crítica és constructiva t’ajuda a tenir presents diferents aspectes que pots millorar la següent vegada.
Creiem que és una activitat que no esperàvem que ens creés tan bones sensacions. Ens ha ajudat molt a expressar-nos en públic i aprendre nous aspectes sobre diversos temes. A més, hem après a valorar el treball dels companys/es i a autoavaluar el nostre, observant els altres i intentant expressar les nostres opinions de manera respectuosa i empàtica. Per últim, ens ha semblat positiu parlar sobre un tema que ens motiva, que dominem i que sentim relacionat amb nosaltres. Ha estat una activitat divertida i que ens ha permès aprendre moltes coses!
Els alumnes de 6è hem realitzat conferències en castellà sobre temes ben diferents. Voleu saber com ho hem fet?
Deixa un comentari